موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
محمدرضا شرفی‌خبوشان در جشن ده‌سالگی شهرستان ادب

جوانان شهرستان ادب تمدن‌ساز هستند

09 خرداد 1400 17:51 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
جوانان شهرستان ادب تمدن‌ساز هستند

شهرستان ادب: جشن ده‌سالگی موسسۀ شهرستان ادب ۲ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار شد. در این مراسم محمدرضا شرفی‌خبوشان به ایراد سخنرانی پرداخت. در ادامۀ مشروح صحبت‌های ایشان را می‌خوانیم:

محمدرضا شرفی‌خبوشان برگزیده جایزه جلال آل احمد و نویسنده رمان‌های «بی‌کتابی»، «عاشقی به سبک ونگوگ»، «روایت پسری شبیه سمیر»، «موهای تو خانه ماهی‌هاست» و مجموعه شعر «نامت را بگذار وسط این شعر» با حضور در جشن ده‌سالگی موسسه فرهنگی‌هنری شهرستان ادب و ابراز خوشحالی از برگزاری آن، در سخنانی کوتاه ابراز داشت:  

من در این مجال از بخش ادبیات داستانی شهرستان ادب سخن می‌گویم. بنده کاری که شهرستان ادب در این زمینه انجام داده است را کاری مشابه یک نهضت و یک جریان می‌دانم؛ جریانی که رونده و بالنده و تمدن‌ساز است. در این نهضت داستانی جوانان معتقد به انقلاب و اسلام با اتکا به دانش‌های موجود و تکمیل و تزویج آن با آگاهی‌های پیشین و اعتلا و هویت‌بخشی آن با جریان گفتمان و اندیشه انقلاب اسلامی، داستان ایران را به حرکتی بالنده و رونده و جریان‌ساز تبدیل کردند؛ چیزی شبیه جریان‌های علمی و فکری قرن دوم و سوم هجری در ممالک اسلامی. آنان نیز دانش موجود را با آگاهی‌های پیشین سایر ملت‌ها تکمیل و تزویج کردند و سپس آن را با جوهره اسلام و معارفی که پیامبر اکرم (ص) از طریق وحی بر جامعه اسلامی آموخته بود، تکمیل کردند.  

«وضعیت موجود همیشه نیاز دارد که وارسی شود، سبک سنگین شود و به واسطه همه آگاهی‌های به دست‌ آمده بشری بالنده شود و آنگاه با رهنمودهای بنیانگذار انقلاب اسلامی اعتلا و بلندی یابد. رهنمودهایی که به زبانی ترجمان همان رهنمودهایی است که پیامبر اسلام برای نجات، دگرگونی و آنگاه پیشرفت جامعه به مردم ابلاغ کردند. این نهضت در زمینه ادبیات داستانی ایجاد شده است. شهرستان ادب آن را ایجاد کرده است. با همان نگاه و روش که گفتم: جوانان معتقد به انقلاب و اسلام گرد هم آمدند و دانش و روایت‌گری را با تعمق و عور در داشته‌های پیشین اعتلا دادند و با جوهره ایمان خویش و با نگاه به گفتمان انقلاب اسلامی که در رأس آن حق‌طلبی و عدالت‌طلبی و مبارزه با طاغوت است، آن را هویتی مخصوص به خود دادند و آثاری پدید آوردند که به سبب تأثیری که در جامعه می‌گذارند و در آینده خواهند گذاشت، می‌توان آنها را تمدن‌ساز به شمار آورد. پس بیراهه نیست که بگویم شهرستان ادب سهم عمده‌ای در ایجاد نهضت ادبیات داستانی دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دهه‌های پس از جنگ تحمیلی دارد».

 

گزارش تصویری این مراسم را از اینجا مشاهده نمایید.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • جوانان شهرستان ادب تمدن‌ساز هستند
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.