موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
اختتامیه شعر شهدای علمی با تقدیر از شهرستان ادب برگزار شد

قزوه: نگاه معصومانه آرمیتاست که شعر واقعی را می‌سازد

04 بهمن 1391 14:54 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 3 با 1 رای
قزوه: نگاه معصومانه آرمیتاست که شعر واقعی را می‌سازد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه جشنواره شعر شهدای جهاد علمی، شب گذشته سه‌شنبه 3 بهمن در تالار ایوان شمس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام نصیری‌فر، دببیر این جشنواره در سخنانی با تاکید بر اینکه قلم عالم از مقام شهید نیز بالاتر است، گفت: شهید به قدری مقامش والاست که وقتی جان از بدنش خارج می‌شود، خداوند به فرشته مرگ وحی می‌کند که تو این کار را نکن و من خود جان او را می‌ستانم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عالم تنها عالم دینی نیست، افزود: شهدای علمی کشور در مصداق عینی عالم هستند، عالمانی که هم صاحب علم‌ هستند و هم شهید.

نصیری‌فر در ادامه با اشاره به خاطراتی از شهدای جهاد علمی کشور افزود: همسر شهید علی‌محمدی می‌گفت که او حتی در چند لحظه پیش از شهادتش هم در حال ذکر گفتن بوده است. یکی دیگر از بزرگان هم نقل می‌کرد که وقتی به شهید طهرانی مقدم گفتیم که چرا برای طی کردن مدارج تحصیلی بالاتر اقدام نمی‌کند، گفت: ما باید به نظام و مردم خدمت کنیم و اگر وقتم را برای مدرک گرفتن بگذارم، فرصت خدمت از دست می‌رود. مدرک هم که بگیریم در نهایت می‌خواهیم به نظام خدمت کنیم. از شهید شهریاری نیز نقل شده است که او در مدت 6 ماه فرمول غنی‌سازی از سه و نیم درصد تا 20 درصد را نوشت و شیوه ساخت میله‌های سوخت را تدوین کرد و زمانی که دولت می‌خواست پاداش پنج میلیارد تومانی به او بدهد، گفت: من برای خدا کار کردم و مزدم را هم از خدا می‌گیرم. از شهید علی‌محمدی هم به قول یکی از دانشمندان اتمی کشور نقل شده است که او را دیده که برای نصب سانتریفیوژهای کشورمان خودش آچار به دست گرفته است.

پس از این سخنان نوبت به شعرخوانی حاضران در جلسه و برخی از اساتید حاضر در این جشنواره رسید.

قزوه: شهدا شعر واقعی هستند

علیرضا قزوه، یکی از شاعران حاضر در این مراسم، پس از دعوت به شعرخوانی در سخنانی اظهار داشت: شهادت می‌دهم که شعر واقعی شهدا هستند و لبخندها و صحبت‌ها و نگاه آرمیتا رضایی‌نژاد و نگاه معصومانه اوست که شعر حقیقی را می‌سازد.قزوه با بغض ادامه داد من هر بار عکسی از شهید علی محمدی می بینم شرمنده می شوم که برای این شهید عزیز شعری نگفته ام.

وی افزود: ما شاعران هم باید امروز فضای شعر و ادبیاتمان را غنی‌سازی کنیم و برای تمام شهدای علمی کشورمان شعر بسراییم. 

میرشکاک: امیدوارم خداوند شاعران را هم شهید کند!

یوسفعلی میرشکاک نیز در این مراسم و پس از دعوت روی جایگاه در سخنانی اظهار کرد: ارمغانم برای این مجلس شرمندگی است. من در زمان پیری رو به شعر گسسته آورده‌ام که به درد این مجالس نمی‌خورد، اما آروز دارم که دشمنان به شعرا هم التفاتی داشته باشند و خدا آنها را قابل شهادت بداند!

شعرخوانی سیدعلی موسوی گرمارودی، مصطفی محدثی خراسانی و حسین اسرافیلی و بیان چند خاطره از شهید داریوش رضایی‌نژاد توسط همسرش نیز از دیگر بخش‌های این جشنواره بود.

شایان ذکر است که در این مراسم از شهرستان ادب به عنوان پیشتاز عرصه پااسداشت و تکریم شهیدان علمی به طور ویژه تقدیر شد




کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • قزوه: نگاه معصومانه آرمیتاست که شعر واقعی را می‌سازد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.