موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
برنامه‌ای با عنوان «پرواز» به یاد مرحوم استاد قیصر امین‌پور برگزار می‌شود

یادمان دکتر قیصر امین‌پور در برنامۀ «پرواز»

04 بهمن 1391 18:53 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4 با 1 رای
یادمان دکتر قیصر امین‌پور در برنامۀ «پرواز»

خانه فرهنگ محصل در راستای معرفی شخصیت‌های ادبی و شعرای معاصر ایران برنامه ای با عنوان «پرواز» را به یاد مرحوم استاد قیصر امین پور برگزار می‌کند. «پرواز» با هدف آشنایی با زندگی این شاعر ارزنده با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز پنجشنبه 5 بهمن ساعت 10 از سوی خانه فرهنگ محصل در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.
این برنامه با حضور خانواده محترم استاد قیصر امین پور، بیوک ملکی (از دوستان قیصر امین‌پور)، استاد هوشنگ بسطامی(معلم قیصر امین پور)، نسرین فرامرزی(شاگرد استاد) و دیگر شاعران برپا می‌شود.
خواندن اشعار و کتاب‌های استاد توسط شاعران و همچنین شاگردان، اجرای موسیقی توسط گروه ماهور و برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی نوجوانان با الهام گرفتن از اشعار قیصر امین‌پور از دیگر بخش‌های برنامه «پرواز» است.

آشنایی با روش‌های داستان نویسی
علاقمندان به حوزه ادبیات خصوصا داستان نویسی می‌توانند به کارگاهی که در فرهنگسرای فردوس با عنوان «معجزه قلم» برگزار می‌شود، مراجعه کنند. این جلسات که به صورت هفتگی برگزار می‌شود به اهمیت و ضرورت داستان، مقدمات داستان نویسی، زاویه دید، سبک و روش‌های صحیح و استاندارد داستان نویسی پرداخته می‌شود.
در کارگاه داستان نویسی قالب‌های مختلف داستان در تمامی‌ها حوزه‌ها مانند رمان ، داستان کوتاه ، نمایش نامه ، اسطوره ، حماسه و... برای مخاطبین تشریح خواهد شد.  همچنین در این کارگاه کارشناس برنامه، داستان‌ها و رمان‌هایی از نویسندگان برجسته ادبیات ایران و جهان را به منظور آشنایی هرچه بیشتر اعضاء به شرکت کنندگان معرفی می‌کند.
گفتنی است «معجزه قلم» شنبه های هر هفته ساعت 16 به کارشناسی محمد رضا گودرزی نویسنده و کارشناس ادبی در فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

«شاهنامه خوانی»
سلسله جلسات شاهنامه خوانی فرهنگسرای فردوس چهارشنبه4 بهمن ماه ساعت 16 در فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود. این برنامه با هدف آشنایی شهروندان با داستان‌های کهن شاهنامه و ارج نهادن به شعر و ادب پارسی، در فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.
بر همین اساس حامد علائیان کارشناس برنامه، ابتدا یکی از داستان های شاهنامه را روخوانی و سپس روایت داستان را به زبان ساده و روان برای حاضران در نشست بازگو می‌کند. همچنین در این سلسله جلسات امکان خوانش شاهنامه توسط سایر شرکت کنندگان در برنامه امکان پذیر است.

ملاقات نویسندگان با دانش آموزان
خانه فرهنگ باصفا به منظور آشنایی دانش آموزان با شخصیت های علمی و فرهنگی خصوصا نویسندگان برنامه ای با عنوان«دیدار با نویسنده» را برگزار می‌کند.  در این برنامه که روز شنبه 7 بهمن ساعت10 در دبستان شهید مهدی زاده اجرا می شود، دانش آموزان با جعفر توزنده جانی از نویسندگان مطرح حوزه ادبیات کودک و نوجوان دیدار می کنند و از نزدیک سوالات و مسائل خود را با این نویسنده مطرح می کنند.

«دیدار با نویسنده» با هدف ارتقای سطح فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان و آشنا نمودن آنان با نویسندگان در روز شنبه 7بهمن ساعت 10 در دبستان شهید مهدی زاده از سوی خانه فرهنگ باصفا برگزار می شود . همچنین از دیگر بخش های این برنامه می توان به اجرای مسابقه فرهنگی و داستان خوانی توسط دانش آموزان اشاره کرد.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • یادمان دکتر قیصر امین‌پور در برنامۀ «پرواز»
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.