موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
جایزه کتاب فصل قزوه به خانواده پزشکیان رسید

اهدای جایزه «صبح بنارس» به همسر مرحوم پزشکیان

22 فروردین 1392 13:30 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4.71 با 7 رای
اهدای جایزه «صبح بنارس» به همسر مرحوم پزشکیان


با حضور نماينده‌اي از طرف عليرضا قزوه جايزه كتاب فصل به همسر مرحوم پزشكيان اهدا شد.

به گزارش كازرون‌نما در مهر سال گذشته جناب آقاي قزوه پس از كسب جايزه بيست و يكمين دوره كتاب فصل در بخش شعر ، ارزش مادي و معنوي اين جايزه را به مرحوم پزشكيان تقديم نمود. به همين واسطه، در نوروز امسال با حضور نماينده‌ي وی در كازرون، اين جايزه به همسر آن مرحوم اهدا شد.

عليرضا قزوه در چهارم مهر 1391 در پستي از وبلاگ خود نوشته بود: « امروز شنیدم کتاب "صبح بنارس" که شعرهای پنج سال آخر من در هند بود و توسط شهرستان ادب منتشر شده بود جایزه بیست و یکمین دوره کتاب فصل را در بخش شعر به خود اختصاص داده است. ارزش مادی و معنوی این جایزه را تقدیم می‌کنم به زنده یاد محسن پزشکیان.

شاعری که در عین شایستگی هرگز فرصت شناخته شدن نیافت. شاعری از اهل مبارزه و اعتراض که از زندانیان زمان شاه بود و در اوایل انقلاب برای دیدار امام به قم می‌رفت که در تصادفی با فرزند کوچکش به دیار باقی شتافتند. خدایشان بیامرزاد.»

محسن پزشكيان، شاعر، نويسنده، نقاش، خطاط و معلمي بود كه در رشته زبان و ادبيات فارسي از دانشگاه تهران فارغ التحصيل شد. از ايشان آثار متعددي به چاپ رسيده است. مرحوم پزشكيان متولد 1326 در شهر كازرون است كه در خرداد ماه 1358 در راه سفر اشتياق، براي ديدار امام، به قول خودش بر آسفالت جاده قم، نهنگ درياي شهادت مي‌شود و اين‌گونه مرگ زودرس و نابه‌‌هنگامش رقم مي‌خورد.

لازم به ذكر است کتاب صبح بنارس تازه ترین سروده های علیرضا قزوه در قالب غزل و قصیده را در خود جای داده است. این شعرها در مدت اقامت این شاعر در هند سروده شده‌اند. صبح بنارس، در 158 صفحه و در قطع رقعی توسط انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسیده است.




کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • اهدای جایزه «صبح بنارس» به همسر مرحوم پزشکیان
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.