موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
برای تبلیغات و جشن های سیاسی بودجه زیاد است

ادبیات و فرهنگ و هنر کشورمان بی‌سرپرست است

16 اردیبهشت 1392 10:23 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4 با 1 رای
ادبیات و فرهنگ و هنر کشورمان بی‌سرپرست است

 مراسم اختتامیه همایش ادبی «گل و عروسک و لبخند» و تجلیل از عباسعلی براتی‌پور شاعر آیینی کشورمان با حضور محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، حمید رضا الوند مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی و جمعی از شاعران کشور شنبه ۱۴ اردیبهشت در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.
به گزارش ایلنا به نقل از حوزه هنری، سعیدی راد شاعر کشورمان که اجرای این برنامه را بر عهده داشت، عنوان کرد: این برنامه در پی ایده زیبایی از علیرضا قزوه شاعر آیینی و مردمی کشورمان برگزار شد و از شعرا خواستیم که این بار برای شرکت در جشنواره کمک مالی کنند چرا که ما اعتقاد داریم برندگان اصلی این همایش کودکان بی‌سرپرست هستند.
بیت الله جعفری نیز در این برنامه ضمن اینکه شعری به زبان آذری برای دختر بچه ایی یتیم خواند، درباره شخصیت ادبی عباسعلی براتی‌پور گفت: مدیون استاد براتی‌پور هستیم و صبر و صفایی که براتی‌پور در آموزش و ارتباطش با دیگران دارد مثال زدنی است.
محمود حبیبی کسبی نیز درباره شخصیت ادبی عباسعلی براتی‌پور گفت: خیلی از شاعران بزرگ که امروز برای خودشان اسم و رسمی دارند از تلمذ خدمت براتی‌پور به این مقام رسیده‌اند و یکی از افتخارات من هم این است که شاگرد براتی‌پور بوده‌ام.
حمید هنرجو شاعر و نویسنده کودک و نوجوان نیز که در این نشست حضور داشت، عنوان کرد: دو مناسبت همایش ادبی «گل و عروسک و لبخند» و تجلیل از عباسعلی براتی‌پور هر کدام به اندازه ایی بزرگ و تابناک است که می‌توان برایش برنامه ایی جداگانه برگزار کرد.
وی ادامه داد: اولین دیداری که با استاد براتی‌پور داشتم جلسات شعر داش آموزی در اردوگاه میرزاکوچک خوان جنگلی بود و آنجا از کمک‌ها و همفکری‌های ایشان استفاده کردم.
کودکان بی‌سرپرست بیش از هرچیز به فضای امن خانواده نیاز دارند
حمیدرضا الوند مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با اشاره به فعالیت‌های «خانه کودک» گفت: فرآیند ارائه خدمات در این خانه‌ها، همانند فرآیندی است که در خانواده برای کودکان ارائه می‌شود.
وی تاکید کرد: چیزی که کودکان ما در کشور به آن نیاز دارند تنها کمک‌های مالی نیست، بلکه بیش از هر چیز به فضای امن خانواده نیاز دارند.
الوند افزود: در کشور ما کارهای خیز برای مستمندان و نیازمندان بسیار انجام می‌شود و اگر این حرکت‌های خیرخواهانه نباشد دولت به مشکل می‌خورد، اما متاسفانه در کشور ما جا نیفتاده است که کودکان بی‌سرپرست را به فرزندخواندگی قبول کنیم. معتقدم اگر یک روز این کودکان در کانون خانواده زندگی کنند بهتر از این است که در خانه‌های کودک با بهترین امکانات زندگی کنند.
در بخش دیگری از این مراسم از عباسعلی براتی‌پور به پاس سال‌ها تلاش در عرصه آموزش و شعر آیینی و مذهبی و انقلابی کشورمان تجلیل و تقدیر به عمل آمد.
وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم بخش‌های از خاطرات خود از دوران جوانی و پیوستن به حوزه هنری را بیان کرد و گفت: من در اولین جلساتی که مقام معظم رهبری برای شعرخوانی برگزار کردند دبیر جلسه بودم و آن زمان تعداد شاعران محدود بود و هنوز جلسات شعر این گونه رسانه ایی نشده بود.
بودجه برای تبلیغات سیاسی وجود دارد اما برای فرهنگ نه
علی محمد مودب، شاعر کشورمان نیز با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما انقلاب فرهنگی و کتابخوان‌ها بود، عنوان کرد: همه رهبران ما اهل کتاب بودند و خاطرم هست که در روستای کوچک ما در مناطق مرزی تربت جام انقلاب اسلامی به وسیله کتاب رسید و امیدوارم این دهه، متعلق به فرهنگ و ادبیات و علم باشد.
وی با انتقاد از اینکه بودجه‌های فرهنگی قطع شده است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد ادبیات و فرهنگ و هنر کشورمان بی‌سرپرست است، اما برای تبلیغات و جشن های سیاسی بودجه زیاد است و برای بن کتاب پول نیست،حق ادبیات، علم و فرهنگ به نفع سیاست بازان و نه سیاست مداران خورده می‌شود.
در این همایش که با حضور محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری همراه بود، شاعرانی همچون بیت الله جعفری، محمود حبیبی کسبی، رضا عبدالهی، حمید هنرجو، علی داودی، علی محمد مودب، کامران شرفشاهی، جواد شیخ الاسلام و... به شعرخوانی و سخنرانی پرداختند.
در این مراسم شاعران آیینی کشورمان مبلغ ۵۰ میلیون ریال را به مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی سپردند و این پول به یکی از شیرخوارگاه‌های تهران اهدا می‌شود.
این برنامه به همت حوزه هنری، موسسه فرهنگی شهرستان ادب و سایت شاعران فارسی زبان به نفع کودکان بی‌سرپرست برگزار شد.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • ادبیات و فرهنگ و هنر کشورمان بی‌سرپرست است
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.