موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
گزیده غزل بیابانکی از سری گزیده غزل معاصر شهرستان ادب منتشر شد

بیابانكی: امیدوارم از گزیده غزل "چقدر پنجره" استقبال خوبی شود

16 اردیبهشت 1392 11:01 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4 با 2 رای
بیابانكی: امیدوارم از گزیده غزل "چقدر پنجره" استقبال خوبی شود

گزیده غزل های سعید بیابانكی با عنوان "چقدر پنجره"، امروز دوشنبه 16 اردیبهشت ماه در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران در غرفه شهرستان ادب رونمایی می شود. سعید بیابانكی در خصوص این گزینه به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: گزینه غزل "چقدر پنجره" منتخب 60 غزل از هفت مجموعه شعرهای پیشین بوده است كه این كتاب توسط انتشارات شهرستان ادب به چاپ رسیده و امروز ساعت 14 در غرفه شهرستان ادب در نمایشگاه بین المللی كتاب تهران رونمایی می شود. 
وی ادامه داد: این گزینه شعر شامل غزل هایی از من است  كه در سال های پیش سروده ام اما تجدید چاپ نشده اند. در انتخاب این گزیده اشعار هیچ نقشی نداشته ام. این مجموعه توسط "علی داوودی" و "محمد حسین نعمتی" تدوین شده است. در این مجموعه تلاش شده است تا نمونه هایی از همه غزل ها با مفاهیم اعتراضی، عاشقانه، عارفانه و ... گنجانده شود. 
بیابانكی در پاسخ به این سوال كه تعداد بالای كتاب های شعر منتشر شده خوب است یا خیر گفت: انتخاب برای مخاطب بسیار سخت می شود. امسال 800 عنوان كتاب شعر داریم كه چاپ اول هستند لذا برای من كه علاقه مند به شعر هستم و می خواهم این مجموعه ها را رصد كنم انتخاب بسیار سخت است. 
شاعر مجموعه «ضد حالات» تصریح كرد: شاید انتشار مجموعه های شعر به تعداد زیاد روند خوبی نباشد اما كتاب شعر سودآور شده است. این روزها ناشران بزرگی روی كتاب های شعر سرمایه گذاری می كنند. 
این شاعر در خصوص برگزاری نمایشگاه بیست و شش اذعان كرد: از نمایشگاه استقبال خوبی نشده است. نمایشگاه خلوتی را داریم. البته برای كسانی كه می خواهند كتاب تهیه كنند خوب است زیرا در سال های گذشته تردد در نمایشگاه بسیار سخت بود. گرانی كاغذ هم نباید در خرید مردم تاثیر بگذارد. اولویت مردم برای خرید محصولات فرهنگی از قبیل كتاب بعد از خرید خوراك و پوشاك و ... است. جامعه كتاب باید در هر شرایطی كتاب بخواند. 

وی در پایان گفت: نمایشگاه كتاب را خیلی دوست دارم. كتابی از من با عنوان "ضد حالات" كه انتشارات مروارید آن را منتشر كرده است در صدر پر فروش ها بوده است. "نامه های كوفی" در سوره مهر نیز در رتبه چهارم پر فروش ها قرار دارد. امیدوارم از "چقدر پنجره " هم استقبال خوبی شود.

شایان ذکر است تاکنون از سری گزیده ی غزل معاصر شهرستان ادب، آثار شاعرانی چون استاد محمد قهرمان، علی رضا قزوه، محمدعلی بهمنی، سعید بیابانکی و محمدسعید میرزایی منتشر شده است. این مجموعه با هدف ارائه درست نمایی از غزل معاصر ایران منتشر می شود.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • بیابانكی: امیدوارم از گزیده غزل "چقدر پنجره" استقبال خوبی شود
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.