موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

عصر شعر شاعران ایرانی، افغانستانی و تاجیک در نمایشگاه کتاب

19 اردیبهشت 1392 15:52 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
عصر شعر شاعران ایرانی، افغانستانی و تاجیک در نمایشگاه کتاب

مدیر خانه ادبیات افغانستان در ایران از برگزاری 2 عصر شعر در نمایشگاه کتاب با حضور گسترده شاعران افغانستان، ایران و تاجیکستان خبر داد.
محمدسرور رجایی مدیر خانه ادبیات افغانستان در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، خبر از برگزاری  2 عصر شعر در بخش بین الملل نمایشگاه کتاب به همت خانه ادبیات افغانستان داد و گفت: امروز و فردا دو عصر شعر با حضور گسترده شاعران افغانستان، ایران و تاجیکستان برگزار می‌شود.
وی افزود: در برنامه امروز که با همکاری انتشارات عرفان برگزار می‌شود، از کتاب سراج التواریخ  افغانستان رونمایی می‌شود . ضمن اینکه محمد سرور مولایی در این مراسم به سخنرانی درباره کتاب و اینکه چه جایگاهی در تاریخ افغانستان دارد، می‌پردازد.
رجایی اظهار داشت: بعد از سخنرانی مراسم شعرخوانی شاعران مهاجر افغانستان در ایران را داریم و این برنامه از ساعت 4 تا 6 در بخش بین الملل برگزار می‌شود.
وی افزود: برنامه دیگرمان شعرخوانی مشترک شاعران ایرانی، افغانستانی و تاجیکستانی است که این برنامه جمعه از ساعت 3 تا 6 در بخش بین الملل نمایشگاه برگزار می‌شود.
مدیرخانه ادبیات افغانستان در ایران درباره موضوعیت برگزاری این عصر شعر اظهار داشت: این عصر شعر به مناسبت انتخاب غزنی به عنوان  پایتخب فرهنگی جهان اسلام برگزار می‌شود و من این اتفاق مبارک را مختص  افغانستان نمی‌دانم بلکه افتخار آن برای همه کشورهای فارسی زبان به خصوص ایران است چون ریشه‌های مشترک ما در غزنی و هرات و نیشابور به هم می‌رسند.

رجایی درباره شاعران شرکت کننده در این شعرخوانی گفت: تقریبا همه شاعران افغانستانی هستند مثل ابوطالب مظفری، قنبرعلی تابش،، علی مدد رضوانی، محمدصادق دهقان، محمد جعفری، رسول جعفری، محسن سعیدی، حمید مبشر، زهرا حسین زاده و زهرا زاهد. از شاعران ایرانی هم بسیاری از شاعران شهرستان ادب و شاعران دیگر مثل سعید بیابانکی، وحید طلعت، محمدحسین انصاری نژاد شرکت می‌کنند. شاعران تاجیک هم از دیگر شرکت کنندگان این برنامه هستند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • عصر شعر شاعران ایرانی، افغانستانی و تاجیک در نمایشگاه کتاب
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.