موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

نشست مشترک شاعران ایران و عراق برگزار شد

19 اردیبهشت 1392 16:15 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
نشست مشترک شاعران ایران و عراق برگزار شد

شاعران آیینی كشور عراق امروز چهارشنبه 18 اردیبهشت ساعت 17 از حوزه هنری بازدید كردند و طی نشستی صمیمانه با شاعران آیینی و مسوولان دفتر شعر حوزه هنری به گفت و گو پیرامون شعر دینی و مذهبی و شعرخوانی پرداختند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری این شاعران عراقی كه برای بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران به كشورمان سفر كرده اند، چهارشنبه 18 اردیبهشت از گالری ابولفضل عالی و نمایشگاه "نور و نگاه" و همینطور گالری شماره 1 خانه عكاسان ایران و كارگاه نقاشی و گنجینه  مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری بازدید كردند.
مهمانان عراقی پس از بازدید از بخش های مختلف حوزه هنری نشستی صمیمانه با محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری و شاعران و اهالی ادبیات این مركز همچون موسی بیدج، علیرضا قزوه، علی داودی، اسماعیل امینی، حافظ ایمانی، محمود حبیبی كسبی، محمد حسین جعفریان،علیرضا معینی داشتند.
در این نشست علیرضا قزوه شاعر كشورمان با بیان این كه حدود 2 ساعت است كه از كشور عراق به ایران آمده است، عنوان كرد: ادبیات ایران و عراق سابقه طولانی داشته است و شاعران ما و شما از گذشته با هم در ارتباط بوده اند.
موسی بیدج شاعر و مترجم نیز با بیان این كه برای حضور در جشنواره شعر بابل به كشور عراق سفر كرده بود، عنوان كرد: در عراق شاعران بسیار زیادی از شهرهای مختلف عراق در همایش حاضر بودند و از شعرهایشان فهمیدم كه ارادت ویژه ایی به خاندان اهل بیت داشتند.
وی افزود: در بسیاری از حكومت ها بین دولت های كشورهای مختلف فاصله وجود دارد اما ایران این گونه نیست و دولت و مردمش با قلب های مردم كشورهای دیگر ارتباط دارد.
محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری نیز ضمن خوشامدگویی به شاعران عراقی شعری با مضمون امام حسین (ع) خواند.
علی داودی مدیر دفتر شعر مركز آفرینش های ادبی حوزه هنری نیز ضمن ابراز خشنودی از برقراری روابط دوستانه بین شاعران ایران و عراق، گفت امیدوارم این ارتباط باعث خیر و بركت در ادبیات دو كشور باشد.
اسماعیل امینی شاعر و نویسنده نیز گفت: پس از آن كه سال ها قبل جنگی به مردم دو كشور تحمیل شد و مجبورشدیم در مقابل برادران عراقیمان قرار بگیریم حال خوشحالیم كه روابط تغییر كرده و این ارتباط دشمن ایران و عراق را ناراحت می كند و برایشان كابوس است كه بنشینیم و با دوستان عراقیمان از شعر بگوییم.
در این مراسم شاعران عراقی و ایرانی به شعرخوانی با مضامین مذهبی و مدح اهل بیت (ع) پرداختند.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • نشست مشترک شاعران ایران و عراق برگزار شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.