موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

درخواست شاعران عراقی از قزوه برای خواندن شعر «همای رحمت» شهریار

19 اردیبهشت 1392 16:26 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4 با 1 رای
درخواست شاعران عراقی از قزوه برای خواندن شعر «همای رحمت» شهریار

شاعران عراقی حاضر در دیدار عصر چهارشنبه با رئیس حوزه هنری و شاعران مرکز آفرینش های ادبی، ضمن ابراز علاقه نسبت به استاد شهریار از علیرضا قزوه خواستند تا این شعر را برای آنان دکلمه کند.
به گزارش خبرنگار مهر، محسن مومنی شریف عصر چهارشنبه، 18 اردیبهشت ماه با 35 شاعر عراقی، دیدار و ابراز امیدواری کرد که تعاملات این‌چنین، سرآغازی بر ارتباطات فرهنگی میان دو کشور باشد.
او به این‌که حوزه هنری از دیدار با اصحاب اندیشه و تعامل فکری با آنان استقبال می‌کند، اشاره کرد و افزود: مشترکات بسیاری میان شعر فارسی و شعر عرب وجود دارد و عشق به اهل بیت، اهل تشیع در عراق را به ایرانی‌ها نزدیک‌تر می‌کند.
رئیس حوزه هنری، همچنین به خواندن شعری منسوب به امام حسین (ع) پرداخت. پس از آن علیرضا قزوه، مدیر جدید مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با اشاره به این‌که چند ساعتی است از «جشنواره بابل» در عراق برگشته گفت: مشترکات بسیاری میان شعر فارسی و شعر عرب وجود دارد؛ شاعران ایرانی شاعران بزرگ عرب را می‌شناسند و جشنواره‌ای چون «جشنواره بابل» از این پیوندها سخن می‌گفت. همان‌طور که امروز شما به حوزه هنری آمده‌اید تا با شعر و فرهنگ ایرانی بیشتر آشنا ‌شوید.
موسی بیدج، مترجم شعر عرب و رئیس دفتر ادبیات ایران و عرب نیز با اشاره به این‌که مردم ایران با قلب‌های مردم در کشورهای دیگر در ارتباط هستند، گفت: شعر و هنر، مردم را به یکدیگر نزدیک می‌کنند؛ این نزدیکی بیشتر می‌شود اگر عشق اهل بیت (ع) هم در آن باشد؛ مردم ایران با شیعیان عراق نه تنها در شعر و ادبیات، وجوه مشترک بسیار دارند که در عشق به امامان هم پیوندی تزدیک و عمیق، ‌میانشان هست.
شاعران عراقی به سرپرستی عبدالمجید غالی، که برای بازدید از نمایشگاه تهران به ایران آمده‌ند، از بخش‌های مختلف حوزه هنری به عنوان یکی از مراکز فعال در شاخه‌های مختلف هنری بازدید کردند.
غالی با اشاره به این‌که شیفته شهریار و شعر «علی ای همای رحمت» اوست از علیرضا قزوه خواست تا این شعر شهریار را برای شاعران عراقی بخواند. هر کدام از شاعران حاضر در این نشست، به خواندن ابیاتی در مدح امام حسین (ع) پرداختند.

در این نشست، شاعران و اهالی دیگر ادبیات، همچون علی داوودی، اسماعیل امینی، حافظ ایمانی، محمود حبیبی كسبی، محمد حسین جعفریان و علیرضا معینی حضور داشتند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • درخواست شاعران عراقی از قزوه برای خواندن شعر «همای رحمت» شهریار
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.