موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

«ارچین گربه» تازه‌ترین اثر میرجعفری به نمایشگاه کتاب رسید

19 اردیبهشت 1392 16:36 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 3 با 1 رای
«ارچین گربه» تازه‌ترین اثر میرجعفری به نمایشگاه کتاب رسید

سیداكبر میرجعفری با كتاب «ارچین گربه» و چند اثر دیگر در در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران حضور دارد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری سیداكبر میرجعفری درباره «ارچین گربه» خود گفته است كه این كتاب به نوعی زندگی‌نوشت من به حساب می آید و شامل یادداشت ها و نثرهای شاعرانه است.
«ارچین گربه» در 106 صفحه از سوی نشر قو راهی بازار كتاب شده و در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران عرضه می شود. 
كتاب شعر عاشورایی «پایان رنگ‌های جهان» و كتاب «گنجشك اشتیاق كمی نیست» میرجعفری توسط انتشارات موسسه هنر و رسانه اردیبهشت منتشر شده است و در نمایشگاه كتاب عرضه می شود.
شعر  "گنجشك اشتیاق كمی نیست" از مجموعه شعر میرجعفری با همین عنوان به شرح زیر است:
گفتی دوباره قصه ی گنجشك، گنجشك اشتیاق كمی نیست ، گنجشك بزم كوچك ایوان ،تا هست یادگار غمی نیست / هر روز پشت پنجره ای باز صبحانه: نان و نور و ترانه ، یك استكان ترنم یكریز كمتر ز چای تازه دمی نیست / كو دست نور و زمزمه چیدن؟ اینك صدای پای دمیدن ، از ما فقط شكفتن و دیدن وقتی كه تا سپیده دمی نیست / اصلا بهانه چیست ؟ بها چیست؟ در این میانه سهم شما چیست؟ ، سهم من از بهار بهشت است آنجا كه دفتر و قلمی نیست / من تشنه ام كه راه بیفتم شاید به تور ماه بیفتم ، وقتی به تور ماه بیفتم، تا چشمه هیچ پیچ  و خمی نیست / من می روم به قصد زیارت تا " اشتیاق - نامه "بخوانم ، هر چند در روایت ابری آن سوی بادها حرمی نیست .
كتاب «تبار بی انتها»، نیز كه به معرفی و گزیده شعر ولایی قیصر امین‌پور، سیدحسن حسینی و سلمان هراتی اختصاص دارد، به كوشش سیداكبر میرجعفری و توسط انتشارات امیركبیر منتشر شده و در نمایشگاه كتاب حضور دارد.
سیداكبر میرجعفری متولد 1348 كارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی است. تاكنون، از این شاعر مجموعه شعرهای «گندم و بلدرچین»، «پایان رنگ‌های جهان» و «گنجشك اشتیاق كمی نیست» و كتاب «چارپاره» منتشر شده است.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • «ارچین گربه» تازه‌ترین اثر میرجعفری به نمایشگاه کتاب رسید
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.