موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

فصلنامه «شعر» با ویژه‌نامه‌ «محمّد قهرمان» منتشر می‌شود

04 خرداد 1392 21:43 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 3 با 1 رای
فصلنامه «شعر» با ویژه‌نامه‌ «محمّد قهرمان» منتشر می‌شود



به گزارش هنرنیوز به نقل از پایگاه خبری حوزه‌ هنری، مجله‌ «شعر» كه از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۸ به سردبیری هادی سعیدی كیاسری، محمّدرضا تركی و مصطفی محدّثی خراسانی منتشر می‌شد، به زودی انتشار دوره‌ی جدید خود را با سردبیری علیرضا قزوه از سر خواهد گرفت. 
محمّدجواد آسمان ـ دبیر تحریریه‌ این فصلنامه‌ ـ در خصوص چاپ و انتشار دوره‌ی جدید فصل‌نامه‌ «شعر» حوزه‌ هنری گفت: مجلّه‌ شعر كه در دو دهه‌ گذشته یكی از موفّق‌ترین مجلّات ادبی كشور بوده است، به زودی انتشار خود را به صورت فصلنامه از سر خواهد گرفت. 
محمّدجواد آسمان درباره‌ وجوه اشتراك و تمایز این دوره از مجلّه‌ی «شعر» در مقایسه با دوره‌های پیشین گفت: در دوران كار هركدام از سردبیران محترم گذشته، نقاط قوّتی به چشم می‌خورد و ما نیز تلاش خواهیم كرد همان خطوط اصلی را ادامه دهیم. البتّه تغییرات كیفی و كمّی در دوره‌ی جدید این مجلّه، چشمگیر خواهد بود. 
آسمان در خصوص سرفصل‌ها و محتوای دوره‌ی جدید مجله‌ی «شعر» افزود: هر مطلبی كه نسبتی با شعر و شاعران داشته باشد، به شرط وزین بودن و علمی بودن، در مجلّه‌ی شعر نیز جایگاه خواهد داشت. ما از آثار شاعران خوب كشور و مقالات و نقدهای ادبی صاحب‌نظران دانشگاهی و غیردانشگاهی استقبال می‌كنیم. 
وی با اشاره به اینكه مطالب مجله‌ی «شعر» محدود به زمان و جغرافیای خاصی نخواهد بود، گفت: ما علاوه بر شعر سرآمدان شعر كهن فارسی، از آثار شاعران سرشناس معاصر ـ از طیف‌های گوناگون ـ و نیز شعر بومی اقوام ایرانی (تركی، كردی، لری، بختیاری، بلوچی، ، گیلكی و...) بهره خواهیم برد و شعر شاعران پارسی‌سرای كشورهای دیگر را نیز رصد خواهیم كرد. 
آسمان افزود: علاوه بر این، بخش شعر جهان این مجله، زیر نظر مترجمان برجسته نظیر آقای موسی بیدج و آقای محسن كریمی راهجردی اداره خواهد شد. 
آسمان با اشاره به واقعه‌ی دردناك درگذشت استاد محمّد قهرمان افزود: از دو ماه گذشته، بنا را بر این گذاشته بودیم كه برای پاسداشت استاد محمّد قهرمان، ویژه‌نامه‌ی شماره‌ی نخست مجله‌ی شعر را به ایشان اختصاص دهیم. حالا با درگذشت این شاعر بزرگ و پژوهشگر بی‌بدیل، لزوم این كار بیشتر حس می‌شود. زنده‌یاد قهرمان، حقّ بزرگی به گردن شعر فاخر معاصر و تتبّعات ادبی اصیل روزگار ما داشتند و دارند. 
شاعران، منتقدان ادبی و صاحب‌نظران اهل قلم، می‌توانند آثار خود را (اعم از شعر، مقاله‌ی مرتبط با شعر، نقد شعر و نقد كتاب شعر) برای چاپ در نخستین شماره از دوره‌ی جدید مجله‌ی شعر، به ایمیل این مجله (POEM_MAGAZINE@YAHOO.COM) ارسال نموده یا در قالب لوح فشرده به نشانی «تهران، خیابان سمیه، بین حافظ و نجات‌اللّهی، حوزه‌ی هنری، طبقه‌ی پنجم، دفتر مجله‌ی شعر» پست كنند.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • فصلنامه «شعر» با ویژه‌نامه‌ «محمّد قهرمان» منتشر می‌شود
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.