موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
به همت انتشارات سپیده باوران

یادنامه ذبیح الله صاحبکار منتشر می‌شود

01 مرداد 1392 09:31 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 2 رای
یادنامه ذبیح الله صاحبکار منتشر می‌شود

   به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس انتشارات سپیده باوران انتشار یادنامه ذبیح الله صاحب کار را در دست دارد که به زودی وارد بازار نشر می‌شود.

این کتاب که «وصیت شعر» نام دارد، مجموعه‌ای از مقاله‌های دوستان این شاعر و اهل ادب درباره این شاعر معاصر است. همچنین گزیده‌ای از اشعار صاحب‌کار در کنار مقاله‌ها در این کتاب گرد آوری شده است و کار تهیه و تدوین این یادنامه را یوسف بینا انجام داده است.

عابس قدسی مدیر انتشارات سپیده باوران در این باره گفت: این کتاب با همکاری حوزه هنری خراسان در ادامه مجموعه کتاب‌های مشاهیر ادب خراسان منتشر می‌شود.

استاد صاحبکار، شاعری خوش ذوق و آشنا به اسلوب‌ها و قالب‌های کلاسیک شعر فارسی متخلّص به (سهی)بود و عمده همّتِ خود را صرف بسط و گسترش شعر دینی و متعهّد کرد.

مرحوم صاحبکار پس از انقلاب اسلامی با توجّه به چهره موجّه و پشتوانه آثار مذهبی و متعهّد خود در بسیاری از مجامع و محافل ادبی به عنوان چهره‌ای پیشرو حضور داشت و مسئولیّت‌های مختلفی از جمله: ریاست شورای سیاستگذاری شعر خراسان، ریاست شورای شعر ارشاد، مشاور ادبی مدیر کلّ ارشاد خراسان، ریاست گروه ادبیّات و هنر مرکز آفرینشهای هنری و شورای شعر آستان قدس رضوی را بر عهده داشت. 

صاحبکار علاوه بر سرودن شعر در کارهای پژوهشی و تحقیقی نیز همّت وافری داشت و از جمله کارهای وی می توان به تصحیح تذکره عرفات العاشقین و عرفات العارفین تقی الدّین اوحدی و نیز تصحیح دیوان مشفقی بخارایی در پژوهشگاه عاشورا اشاره کرد. همچنین تصحیح دیوان حزین لاهیجی و گردآوری بهترین مراثی با عنوان شفق خونین و سیری در تاریخ مرثیه عاشورایی از دیگر کتاب‌های این شاعر معاصر است.

ذبیح اللّه صاحبکار پس از عمری تلاش و فعالیّت پیگیر در عرصه فرهنگ و ادب سرانجام در اسفند ماه 1381 شمسی بر اثر سکته مغزی و قلبی، درگذشت.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • یادنامه ذبیح الله صاحبکار منتشر می‌شود
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.