موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
اردوی تازه آفتابگردان ها

مشهد بار دیگر میزبان اردوی شعر جوان انقلاب شد

21 مرداد 1392 16:27 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 2.5 با 2 رای
مشهد بار دیگر میزبان اردوی شعر جوان انقلاب شد

  به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس موسسه فرهنگی و هنری شهرستان ادب در حال تدارک برگزاری اردوی اختتامیه دوره دوم شعر جوان انقلاب (آفتابگردان‌ها) در مشهد است.

اردوی شعر جوان انقلاب که با نام آفتابگردان ها دور اول خود را با 100 عضو از مهرماه سال 1390 شروع کرد و دوره دوم خود را با 100 عضو جدید دیگر متشکل از شاعران جوان و صاحب استعداد کشورمان که از نقاط مختلف کشور ادامه داد، امسال پا به سومین سال وجود خود می‌گذارد و اختتامیه دور دوم این اردو با حضور 80 شاعر جوان و صاحب استعداد در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

شهر مقدس مشهد، با توجه به ظرفیت های بالای معنوی و سابقه درخشان شعر خراسان در انقلاب اسلامی به عنوان میزبان اردوی آفتابگردان‌ها مشخص شده و از 28 مرداد ماه تا اول شهریور پذیرای شاعران جوان و پیشکسوت است.


 


در این اردو که شامل برنامه‌های متنوع ادبی و فرهنگی و هنری است، شاعران پیشکسوت و جوانی همچون مصطفی محدثی خراسانی، محمدکاظم کاظمی، اسماعیل امینی، زهیر توکلی، زکریا اخلاقی، قربان ولیئی، علی‌محمد مودب، علی داودی، سعید بیابانکی، ناصر فیض، بیژن ارژن، امید مهدی‌نژاد، محمدحسین نعمتی، محمدمهدی سیار، محمود حبیبی کسبی، محمدجواد آسمان، محمدرضا طهماسبی، رضا شیبانی اصل، سیدوحید سمنانی، میلاد عرفان‌پور و مبین اردستانی حضور دارند که در قالب کارگاه‌هایی نظیر جریان‌شناسی شعر امروز، جلسات نقد شعر، سبک زندگی هنرمندانه و خلاقیت هنری به آموزش شاعران جوان می‌پردازند.

برنامه‌های فرهنگی و ورزشی و همچنین بازدیدها از دیگر برنامه‌های این اردو خواهد بود.

هدف از برگزاری این اردوها، آموزش شاعران نوخاسته انقلاب اسلامی و زمینه‌سازی برای اجتماع و انسجام آنها است. در واقع برگزار کنندگان این اردو و مسئولان موسسه شهرستان ادب معتقد هستند که این طیف از شاعران باید در مواجهه با محتوای اصیلی قرار بگیرند که هم بنیان‌های فکری و هم فن ادبی را به آنها بیاموزد.

همچنین قرار است شب شعر باشکوهی در ایام برگزاری دوره آموزشی در شعر مشهد برگزار شود.

این دوره آموزشی سعی می‌کند با شناسایی و تقویت این ظرفیت‌ها زمینه بروز و ظهور شاعران سال‌های بعد انقلاب را فراهم آورد.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • مشهد بار دیگر میزبان اردوی شعر جوان انقلاب شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.