موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
حبیب یوسف‌زاده:

داوری ۴۷ رمان نوجوان در جایزه کتاب شهید غنی‌پور

26 مرداد 1392 22:13 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
داوری ۴۷ رمان نوجوان در جایزه کتاب شهید غنی‌پور

  حبیب یوسف‌زاده، داور بخش نوجوان سیزدهمین دوره جایزه کتاب سال شهید غنی‌پور، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به تعداد آثار ارسال شده به این دوره گفت: تاکنون 47 اثر در چرخه داوری این دوره قرار گرفته است. البته هنوز انتخاب و بررسی آثار به اتمام نرسیده و تا زمانی که مرحله نخست به اتمام نرسد، کتاب‌های جدیدی که وارد این گردونه شوند نیز مورد داوری و بررسی قرار خواهند گرفت.

داور بخش نوجوان سیزدهمین دوره جایزه کتاب سال شهید غنی‌پور ادامه داد: در حال حاضر مرحله نخست داوری به نیمه راه رسیده است. با بررسی آثار تاکنون، پیش‌بینی می‌شود که حدود 10 اثر از تعداد آثار ارسال شده به مرحله نخست به دور دوم داوری راه پیدا کنند. 

وی به کیفیت آثار ارسال شده به این دوره اشاره کرد و افزود: تغییر آنچنانی‌ای در این آثار نسبت به گذشته ندیدم. در سال‌های اخیر کارهای خوبی برای حوزه نوجوان نوشته و وارد بازار کتاب شد که همین نوید روزهای خوب برای ادبیات نوجوان را رقم خواهد زد. حوزه ادبیات نوجوان به ویژه رمان برای این گروه سنی رشد خوبی داشته و با ساختار پخته‌تر و محتوای غنی‌تری نوشته می‌شوند. ادبیات نوجوان می‌رود که کم‌کم شکل حرفه‌ای به خود بگیرد.

یوسف‌زاده به رمان‌های نوشته شده با موضوع انقلاب و دفاع مقدس در این دوره اشاره کرد و یادآور شد: تنها مشکلی که در این حوزه دیده می‌شود، تعداد کم آثار است. با وجود اینکه دو موضوع انقلاب و دفاع مقدس فضای کار بسیاری برای خلق اثر هنری دارند، اما هنوز نویسندگان کمتری وارد این عرصه شده و تجربه کرده‌اند. این در حالی است که اگر اثر خوبی نوشته شود، تشویق همگان را برمی‌انگیزد.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • داوری ۴۷ رمان نوجوان در جایزه کتاب شهید غنی‌پور
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.