موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

محمدرضا شرفی رمانی از تاریخ معاصر ایران تا دوره مشروطه می‌نویسد

16 مهر 1392 04:25 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4.83 با 6 رای
محمدرضا شرفی رمانی از تاریخ معاصر ایران تا دوره مشروطه می‌نویسد

  محمدرضا شرفی نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره اثر در دست نگارش خود اظهار داشت: رمانی در دست دارم که هنوز نامی برای آن انتخاب نکرده‌ام، این اثر شامل تاریخ معاصر ایران تا دوره مشروطه است که 50 درصد آن نوشته شده و امیدوارم تا پایان سال برای چاپ به بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان ارائه شود.

وی افزود: این کتاب رمانی است که در آن شخصیت‌هایی وجود دارد که هم در انقلاب سال 57 و هم در جنگ تحمیلی حضور داشته‌اند، بواسطه تحولات و ماجراهایی که در داستان است رمان به زمان مشروطه ارجاع می‌شود.

شرفی تصریح کرد: پیشنهاد تازه‌ای است که می‌توانیم وقایع را بهم متصل کنیم و در مجموع آنها رخدادهای دوران معاصر را بیان کنیم.

این نویسنده بیان داشت: تقریبا یک‌سالی است مشغول گردآوری موارد لازم برای کار هستم منابعی که برای این کار استفاده کرده‌ام بیشتر خاطرات و روزنامه‌هایی هستند که از دوران مشروطه منتشر و موجود است. بسیاری از این خاطرات و روزنگارها در 10 یا 15 سال اخیر چاپ شده است، اما این منابع دست اول هستند که با استفاده از آنها می‌توانیم آثار ناب را به جامعه تحویل دهیم.

از این نویسنده پیش از این کتاب «موهای تو خانه‌ی ماهی هاست» منتشر شد، «موهای تو خانه ماهی‌هاست» روایت زندگی نوجوانی ا­ست در یکی از روستاهای ورامین که دخترکی عرب مکاشفه‌وار بر او ظاهر می­شود و حرف­هایی عجیب از زمان و مکانی نامعلوم می‌گوید. گاهی به واقعه­ای انگار نه چندان دور اشاره می­کند و گاهی به حادثه­ای نزدیک.

پسرک به طبع ایام نوجوانی و صدق دل، در پی دختر روان می­شود تا کاشف راز حرف­های او شود و در این پی­رفتن، به اقتضای نوجوانی­اش با مشکلاتی مواجه می‌شود؛ مصائبی چون کینه همکلاسی­ها و جدی گرفته نشدن توسط بزرگ‌ترها... . در این مکاشفه، به محل وقوع حادثه­ای دل­خراش در روستای وکیل‌آباد ورامین می­رسد و شاهد قتل عامی می­شود که در خود، نطفه تحول عظیمی را برای سال­های دورتر حمل می­کند.

داستان بیان­گر گوشه­ای از قصه مردمانی است که با عیان کردن شرافت و عزت خود در صفحات کتاب­های تاریخ، ماندنی شدند و البته الان کمتر کسی به آنها توجه می­کند.

نویسنده در این اثر سعی کرده است تا با پرداختی مناسب، مخاطبان نوجوان خود را در پای داستان نگه دارد و البته در این راه موفق نیز شده است.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • محمدرضا شرفی رمانی از تاریخ معاصر ایران تا دوره مشروطه می‌نویسد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.