موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
برگزیدگان جایزه سلمان معرفی شدند:

«غلامرضا بکتاش»، «مریم هاشم پور» و «علی محمد مودب»

10 آبان 1392 19:06 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 3.2 با 5 رای
«غلامرضا بکتاش»، «مریم هاشم پور» و «علی محمد مودب»
به گزارش ایرنا، در بخش کودک این جایزه ادبی، هیات داوران ˈغلامرضا بکتاشˈ را بعنوان شاعر برگزیده معرفی و جایزه بخش نوجوانان را نیز به ˈ مریم هاشم پور ˈ اهدا کرد.

جایزه ادبی شعر سلمان هراتی در بخش بزرگسالان نیز به ˈعلی محمد مودبˈ رسید.

افراد برگزیده توسط دو گروه داوری انتخاب و هنگام معرفی به هر یک از آنان لوح تقدیر و 20 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا شد.

توجه به حکمت ایرانی و حکمت اسلامی و نزدیکی هرچه بیشتر نوع نگاه شاعران به دیدگاه های زنده یاد سلمان هراتی، دو معیار مهم هیات داوران برای انتخاب شاعران دریافت کننده جایزه ادبی شعر سلمان هراتی بود.

داوری برای انتخاب شاعران و اهدای جایزه شعر ادبی سلمان هراتی بر عهده ˈعلیرضا قزوهˈ، ˈموسی بیدجˈ، ˈمصطفی علی پورˈ، ˈبابک نیک طلبˈ و ˈکمال شفیعیˈ بود.

هیات دواران همچنین از ˈنسرین حیایی تهرانی ˈ و ˈ وحیده افضلی ˈ به صورت جداگانه با اهدای لوح تقدیر و پنج میلیون ریال جایزه نقدی قدردانی کرد.

هدایایی نیز در آیین پایانی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به پدر، مادر، همسر و ˈرسول ˈ و ˈ رابعه ˈ دو فرزند سلمان هراتی اهدا شد.

هیات داوران در بیانیه پایانی خود با اشاره به این که سلمان هراتی، آثاری برای گروه های سنی کودک و نوجوان و بزرگ سال سروده است، تاکید کرد: آنچه که مورد نظر هیات داوران بود، توجه به خط و مسیری است که از آغاز تمدن ایرانی، اسلامی هماره مدنظر حکیمان و شاعرانی مانند فردوسی، حافظ، سعدی و صائب و ... بوده و آن بهره مندی از حکمت اسلامی، ایرانی در آثار فاخر ادبیات این مرز و بوم است.

نخستین آیین جایزه ادبی شعر سلمان هراتی همزمان با بیست و هفتمین سالگرد درگذشت این شاعر مازندرانی با حضور جمعی از شعرای خارجی و داخلی، ادیبان، استادان دانشگاه و مسوولان استانی و شهرستانی در مجتمع فرهنگی پارک مادر تنکابن برگزار شد.

مرحوم سلمان هراتی که نهم آبان سال 65 در سن 27 سالگی بر اثر سانحه رانندگی جان به جان آفرین تسلیم کرد، دارای سه مجموعه شعر به نام ˈدری به خانه خورشیدˈ ، ˈاز این ستاره به آن ستاره ˈ و ˈ از آسمان سبزˈ است.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • «غلامرضا بکتاش»، «مریم هاشم پور» و «علی محمد مودب»
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.