موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
شب شعر عاشورایی «نی‌نامه» برگزار شد

مجلس عزای امام حسین (ع) در شهرستان ادب

16 آبان 1392 19:58 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 3.71 با 7 رای
مجلس عزای امام حسین (ع) در شهرستان ادب
شهرستان ادب: شب شعر عاشورایی «نی‌نامه» چهارشنبه ۱۵آبان ۱۳۹۲ مصادف با شب سوم محرم الحرام، با حضور شاعران مطرح کشور برگزار شد. دیروز پس از نماز مغرب و عشا، دفتر موسسه‌ی فرهنگی هنری شهرستان ادب، محل گردهمآیی عزاداران شاعر بود. در این مراسم که به همت موسسه‌ی شهرستان ادب برگزار شد، شاعران به خوانش اشعار مذهبی خود پرداختند. همچنین شاعرانی از دیگر کشورهای پارسی‌زبان مانند تاجیکستان و افغانستان و هندوستان نیز در این مجلس حضور داشتند که ضمن خواندن شعر، درباره ی چگونگی رسم و رسوم عزاداری سیدالشهدا در کشور خود نیز صحبت کردند.

علی محمد مودب

علی‌محمد مودب، مدیرعامل موسسه‌ی شهرستان ادب در سخنانی در ابتدای مجلس به شعرا خوش‌آمد گفت. پس از صحبتهای مودب شاعران به شعرخوانی پرداختند که از میان آن ها می توان به این نام ها اشاره کرد: اسماعیل امینی، ناصر فیض، حمیدرضا شکارسری، عباس چشامی،  بیژن ارژن، علیرضا قزوه، حاج علی انسانی، محمد مهدی سیار، محمود حبیبی کسبی، محمدجواد شاهمرادی(آسمان)، فریبا یوسفی، سیداحمد نادمی، سید اکبر میرجعفری، فاطمه نانیزاد، بهروز آورزمان، محسن رضوانی، سید حسین شهرستانی، علی داودی، محمدرضا طهماسبی، سید علی لواسانی و میلاد عرفان پور . همچنین امید مهدی‌نژاد بخشی از مقتل حضرت امام حسین (ع) با بازنویسی خودش را برای حضار خواند.

  شب شعر عاشورایی نی نامه شهرستان ادب

محمدسرور رجایی، عزیز مهدی، رستم عجمی و تقی عباس نیز به نمایندگی از دیگر کشورهای پارسی‌زبان، در مجلس عاشورایی دیشب شهرستان ادب حضور داشتند و به شعرخوانی پرداختند. در پایان جلسه، حاج علی انسانی با نوای گرم و نینوایی خود، مدت کوتاهی به شعرخوانی و مداحی پرداخت تا شاعران انقلاب این بار هم دوش هم در خیمه عزای امام حسین بر ماتم کربلا بگریند.

علی انسانی شهرستان ادب

شب شعر عاشورایی «نی‌نامه» در ساعت ۲۲ ، پس از پذیرایی از میهمانان و گپ و گفت صمیمانه شاعران با هم، به پایان رسید. 

طی روزهای آینده تعدادی از شعرهای خوانده شده در این مراسم در پایگاه شهرستان ادب منتشر خواهد شد.

همچنین برای دیدن دو گزارش تصویری این مراسم به بخش تصاویر مراجعه کنید.






کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • مجلس عزای امام حسین (ع) در شهرستان ادب
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.