موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
هشتمین نشست شب شاعر

بزرگداشت محمدکاظم کاظمی در نخلستان اوج

16 دی 1392 10:46 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4 با 1 رای
بزرگداشت محمدکاظم کاظمی در نخلستان اوج

به گزارش خبرنگار مهر، هشتمین مراسم شب شاعر با موضوع پاسداشت فعالیت‌های ادبی محمدکاظم کاظمی روز 17 دی ماه برگزار خواهد شد.

در این مراسم از چندین دهه فعالیت و تلاش کاظمی برای توسعه و ترویج ادبیات انقلاب اسلامی و شعر فارسی‌زبانان با حضور و سخنرانی جمعی از شاعران انقلاب اسلامی در مراسمی با عنوان «شمشیر و جغرافیا» تجلیل خواهد شد.

این مراسم که از سوی موسسه فرهنگی اوج برگزار می‌شود، روز سه‌شنبه 17 دی از ساعت 14:30 در نخلستان اوج واقع در خیابان فلسطین، خیابان برادران مظفر شمالی برگزار می‌شود.

محمدکاظم کاظمی، شاعر و نویسنده افغان، در سال ۱۳۴۶ شمسی در شهر هرات افغانستان چشم به جهان گشود و  در سال ۱۳۵۴ به کابل کوچ کرد و تا سال آخر دبیرستان در کابل درس خواند. وی در سال ۱۳۶۳ به ایران آمد و پس از اتمام دوره دبیرستان، کارشناسی خود را رشتهٔ مهندسی عمران از دانشگاه فردوسی مشهد گرفت. از سال ۱۳۶۵ به فعالیت‌های ادبی آغاز کرد و آن را در دههٔ هفتاد ادامه داد. انتشار مثنوی «بازگشت» او در فروردین ۱۳۷۰ مایه شهرت او شد.

او علاوه بر سرایش شعر، در زمینه‌های آموزش شعر، برگزاری محافل انجمن‌های ادبی مهاجرین افغان در ایران، انتشار نقدها و مقالاتی در مطبوعات، تألیف و ویرایش کتاب‌هایی در زمینه زبان و ادبیات فارسی فعالیت کرده است. عضویت در هیئت تحریریه فصلنامه‌های «در دری» و «خط سوم» و عضویت در مؤسسه فرهنگی در دری از دیگر فعالیت‌های او بوده است.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • بزرگداشت محمدکاظم کاظمی در نخلستان اوج
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.