موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

راهیابی آثار 20 داستان‌نویس و 50 شاعر به مرحله نهایی هفتمین جشنواره قند پارسی

07 بهمن 1392 10:38 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 3 با 2 رای
راهیابی آثار 20 داستان‌نویس و 50 شاعر به مرحله نهایی هفتمین جشنواره قند پارسی
به گزارش خبرگزاری مهر محمدصادق دهقان، مدیر علمی هفتمین جشنواره «قند پارسی» که به موضوع ادبیات داستانی فارسی‌زبانان افغان برگزار می‌شود، درباره چگونگی داوری مرحله نهایی این رقابت ادبی گفت: داوری اولیه بیش از 700 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره «قند پارسی» در نیمه نخست دی ماه به پایان رسید و بر اساس رای داوران مرحله اول، آثار بیست داستان‌نویس و پنجاه شاعر به مرحله نهایی راه یافت.

وی افزود: پس از هماهنگی دبیرخانه هفتمین جشنواره قند پارسی با داوران، مرحله نهایی داوری توسط 10 داور افغانستانی و ایرانی آغاز شده و قرار است تا چند روز دیگر به پایان رسد.

مدیر علمی جشنواره «قند پارسی»، این جشنواره را صدای ادبیات نسل جوان افغانستان دانست و عنوان كرد: تنها شاعران و نویسندگان متولد 1362 به بعدِ افغانستان می‌‏توانستند در این جشنواره شركت كنند. افرادی كه آثارشان در مرحله پایانی داوری رسیده، ولی مدرك معتبر شناسایی خود را به دبیرخانه نفرستاده‏‌اند، چنانچه در روزهای آینده مدرك معتبری ارسال نكنند، از فرایند داوری حذف می‌شوند و همچنین كسانی كه شرایط سنی شركت در جشنواره  محدوده سنی زیر 30 سال را رعایت نكرده باشند، حذف خواهند شد.

دهقان درباره داوری این دوره جشنواره افزود: دبیرخانه قند پارسی تلاش كرده است داوری در دو بخش شعر و  داستان با در نظر گرفتن سلیقه‌های ادبی مخاطبان و شركت‌كنندگان انچام پذیرد. در این دوره از داوران صاحب‌نظر، باتجربه و صاحب‌سبك ادبی در گونه‌های متنوع شعری و داستانی افغانستان و ایران، آثار شركت كنندگان را داوری خواهد كرد.

وی خاطرنشان كرد: شورای علمی تشكیل شده در مدیریت علمی با همكاری مستقیم دبیر جشنو‌اره به صورت دقیق بر فرایند داوری نظارت می‌كند. داوران این دوره از قند پارسی نیز كه در كشورهای افغانستان، ایران، سوئد، نروژ و كانادا حضور دارند، در ارتباط مستقیم و تنگاتنگ با دفتر تهران و كابل به داوری آثار می‌پردازند.

خانه ادبیات افغانستان، هفتمین جشنواره ادبی «قند پارسی» را در دهه اول اسفند ماه سال جاری در تهران برگزار می‌كند و برگزیدگان بخش‌های شعر سنتی، آزاد و داستان و افراد شایسته قدردانی در روزهای برگزاری جشنواره معرفی می‌شوند.

وی در پایان گفت: در كنار این برنامه، نكوداشت محمد واصف باختری، شاعر، مترجم، پژوهشگر و اندیشه ‌ورز افغانستانی به همراه پاسداشت فرهنگ و تمدن شهر باستانی غزنین با سخنرانی صاحب‌نظران افغانستانی و ایرانی برگزار خواهد شد.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • راهیابی آثار 20 داستان‌نویس و 50 شاعر به مرحله نهایی هفتمین جشنواره قند پارسی
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.