موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

سفر ناشران ایرانی به افغانستان با هدف آشنایی با وضعیت نشر این کشور

09 بهمن 1392 11:24 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4 با 1 رای
سفر ناشران ایرانی به افغانستان با هدف آشنایی با وضعیت نشر این کشور
محمود آموزگار دبیر اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره سفر جمعی از ناشران در چهارم اسفند ماه سال جاری به افغانستان اظهار داشت: اسامی ناشران هنوز قطعی نشده است، البته به گروه‌های مختلف نشر اعلام شده تا افرادی که علاقه‌مند به حضور در این سفر هستند این مهم را اعلام کنند.

به گفته وی، ناشران کودک و نوجوان، آموزشی، دانشگاهی، عمومی می‌توانند در این سفر حضور داشته باشند، البته تا این لحظه حدود 12 نفر اعلام حضور کرده‌اند، ولی هنوز قطعی نشده از این رو نمی‌توان نامی از ناشران را اعلام کرد.

آموزگار در پاسخ به اینکه هر تعداد ناشران درخواست داشته باشند می‌توانند در این سفر شرکت کنند توضیح داد: اینگونه نیست، از هر گروهی از ناشران، یک یا دو نفر حضور خواهند داشت تا ظرفیت‌های نشر افغانستان شناسایی شود.

دبیر اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران گفت: تاکنون ناشرانی از گروه‌های آموزشی، دانشگاهی و کودک و نوجوان و عمومی ثبت نام کرده‌اند.

وی اشتراکات فرهنگی، دینی و زبانی را از دلایل انتخاب کشور افغانستان اعلام کرد و افزود: در این سفر بازدیدی از مزارشریف، کابل و هرات خواهیم داشت و ظرفیت بازارهای این شهرها در حوزه نشر را بررسی می‌کنیم.

گفتنی است، هزینه این سفر برعهده معاونت فرهنگی خواهد بود تا در آن ناشران با وضعیت نشر افغانستان، کپی رایت و حتی ترجمه آشنا شوند.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • سفر ناشران ایرانی به افغانستان با هدف آشنایی با وضعیت نشر این کشور
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.