موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
میلاد عرفان پور:

ادبیات ایران و افغانستان از یک پیکر است

15 اسفند 1392 09:53 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 3 با 2 رای
ادبیات ایران و افغانستان از یک پیکر است

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، میلاد عرفان‌پور، شاعر جوان و موفق کشور،درباره جدیدترین اثر در حال انتشار خود گفت: برای نمایشگاه کتاب، مجموعه رباعی «ناخوانده» که شامل جدیدترین رباعی‌ها است، به زودی  توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر خواهد شد.

مدیر دفتر شعر شهرستان ادب گفت: ما دوره‌های آموزشی‌ای داریم که هر سال دو یا سه عضو از افغانستان در آن شرکت دارند و علاقه‌مندیم که این افراد بیشتر شوند. به غیر از برخی مهاجرین افغانستان که در دوره‌های ما شرکت می‌کنند از خود افغانستان هم از  بلخ دو عضو داریم و یکسال به آنها خدمات و آموزش می‌دهیم.
عرفان‌پور افزود: ادبیات افغانستان با وجود غنا و پرباری  از نظر برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های شعری،کمبودهایی دارد که این مشکل در ایران کمتر است و از حیث جشنواره و برنامه ها اشباع شده‌ایم.
این شاعر جوان در پایان گفت:‌ در کشور افغانستان به خاطر عدم وجود محیط مناسب و آرام وعدم سیاستگذاری جدی در خصوص ادبیات اصیل فارسی، وجود این محافل بسیار کم است، بنابراین جشنواره قند پارسی به نظر بنده گام بلندی است در جهت برطرف کردن این خلاء و همچنین پیوند دادن ادبیات دو کشور همسایه ایران و افغانستان که در واقع ادبیات ما از یک پیکر است و دارای یک زبان و یک فرهنگ مشترک هستیم.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • ادبیات ایران و افغانستان از یک پیکر است
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.