موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
گزارش‌های روزانه از راهروی۲۰ غرفه‌ی۲۷

روز دوم

13 اردیبهشت 1393 01:23 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
روز دوم
شهرستان ادب: همزمان با آغاز بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گزارش‌هایی از غرفه شهرستان ادب را  در سایت شهرستان ادب می‌خوانید.

-دو کتاب از کتاب‌هایی که در چاپ‌خانه مانده‌بودند در روز دوم به نمایشگاه رسیدند. «ریسه‌های خاموش» اثر سیده‌زهرا برقعی و «هزارویک جشن» اثر محمد محمودی نورآباد، دو اثر داستانی بودند که از روز دوم با غرفه‌ی بیست‌وهفتم همراه شدند.

-تعدادی از کتاب‌های دردست‌چاپ انتشارات شهرستان ادب، هنوز در صف انتظار پیوستن به نمایشگاه هستند. یکی از کتاب‌هایی که در روزهای آینده به دست علاقه‌مندان جدی ادبیات خواهد رسید تصحیح جدید غزلیات بیدل است که مراحل آخر آماده‌سازی فنی را طی می‌کند.

-استقبال از غرفه‌ی بیست‌وهفتم، در روز دوم هم مانند روز نخست خوب بود. در میان پرفروش‌های غرفه‌ی بیست‌وهفتم، هنوز نام «رودخوانی» سیار، «ناخوانده»ی عرفان‌پور از میان شعرها، و «در آفریقا همه‌چیز سیاه است» اثر ساسان ناطق، «روی موج چهارده» اثر زهره عارفی و «وقتی دلی» اثر محمدحسن شهسواری از میان داستان‌ها به چشم می‌خورد.

-استقبال روحانیان هم از غرفه‌ی بیست‌وهفتم قابل‌ملاحظه بود. در این میان بودند روحانیانی که مخاطب جدی انتشارات بودند و هر ساله پی‌گیر تازه‌های شهرستان ادب هستند.

-محمدحسن شهسواری، داستان‌نویس معروف که رمان پرفروش «وقتی دلی» را در انتشارات شهرستان ادب دارد، در روز دوم برای دقایقی میهمان غرفه‌ی بیست‌وهفتم بود. شهسواری چند اثر تازه‌چاپ‌شده‌ی شهرستان ادب در حوزه‌ی داستان را هم تورق کرد.

-اما مهم‌ترین مهمان روز دوم غرفه‌ی بیست‌وهفتم، استاد محمدعلی بهمنی بودند. استاد بهمنی که گزیده‌ی غزل «غزل زندگی کنیم» را در انتشارات شهرستان ادب دارد برای دقایقی به غرفه‌ی بیست‌وهفتم آمدند و با مخاطبان خودشان گفت‌وگو کردند و عکس یادگاری گرفتند.

-محمدسرور رجایی، شاعر، نویسنده و مدیر خانه‌ی ادبیات افغانستان در ایران نیز برای دقایقی به غرفه‌ی شهرستان ادب آمد. افغانستان امسال میهمان ویژه‌ی نمایشگاه کتاب تهران است. رجایی نیز شهرستان ادبی‌ها را به غرفه‌ی ادبیات افغانستان واقع در طبقه‌ی دوم شبستان دعوت کرد. شهرستان ادب، گزیده‌ی غزل جوان افغانستان را با عنوان «درختان تبعیدی» با زحمات شاعر دور از وطن افغانی سیدضیاقاسمی و مدیرعامل شهرستان ادب علی‌محمد مودب به چاپ رسانده‌است.

-از دیگر مهمانان روز دوم غرفه‌ می‌توان به امیدمهدی‌نژاد، مجید اسطیری، دکتر علی‌رضا قزوه و سیدعلی لواسانی اشاره کرد.
-در روزهای آینده، با کتاب‌های بیش‌تر، در راهروی۲۰ غرفه‌ی۲۷ منتظرتان هستیم.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • روز دوم
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.