موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
سیدحسن حسینی ارسنجانی:

نویسندگان جوان شهرستان‌ها مانند بارقه‌هایی می‌درخشند و خاموش می‌شوند

09 تیر 1393 23:15 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4 با 1 رای
نویسندگان جوان شهرستان‌ها مانند بارقه‌هایی می‌درخشند و خاموش می‌شوند

سیدحسن حسینی ارسنجانی، داستان‌نویس حوزه انقلاب، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به محدودیت‌های موجود برای داستان‌نویسان شهرستان گفت: محدودیت‌های موجود در شهرستان‌ها طی سال‌های اخیر منجر به این شده تا بسیاری از استعدادهای جوان و توانا در این مناطق تنها زمان اندکی را برای ظهور و بروز داشته باشند و پس از آن به دلیل نداشتن زمینه مناسب و حمایت‌های لازم به هدر می‌روند.

این نویسنده نام‌آشنای حوزه داستان انقلاب تأکید کرد: نویسندگان جوان شهرستان‌ها مانند بارقه‌هایی می‌درخشند و خاموش می‌شوند عموماً استعدادهایشان در دیگر حوزه‌های کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که شهرستان‌ها عموماً دارای ظرفیت‌ها بسیاری برای پرورش داستان‌نویس و خلق آثار جدیداند. اگر همین داستان انقلاب را در نظر بگیریم، طی سال‌های گذشته شاهد این بودیم که در این حوزه، موضوعات بیشتر حول محور مسائل تکراری شامل فضای پایتخت در اوایل انقلاب، تظاهرات و... است. این در حالی است که می‌توان با استفاده از فضای جدید مانند شهرستان‌ها موضوعات جدیدتری را وارد داستان‌های انقلاب کرد و آن را از حالت تکرار درآورد.

نویسنده کتاب «زغال سرخ» یادآور شد: من تصورم این است که در شهرستان‌ها به ویژه در روستاها سوژه‌های ناب بسیاری یافت می‌شود، اما به دلایل مختلف از جمله عدم وجود امکانات لازم، نداشتن مرکزی برای هدایت نویسندگان و وجود ضعف مدیریت فرهنگی در استان‌های مختلف کشور این موضوعات عموماً نادیده انگاشته می‌شود. نویسندگان هم چون دستشان به مدیران نمی‌رسد مجبور هستند که با همین شرایط کنار بیایند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • نویسندگان جوان شهرستان‌ها مانند بارقه‌هایی می‌درخشند و خاموش می‌شوند
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.