موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
با حضور عزت الله الوندی

نشست نقد و بررسی «به هم رسیدن در میانسی» برگزار می‎شود

25 مرداد 1394 02:31 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
نشست نقد و بررسی «به هم رسیدن در میانسی» برگزار می‎شود
شهرستان ادب: گروه داستان موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب نشست نقد و بررسی داستان بلند "به هم رسیدن در میانسی" نوشته مهدی کرد فیروزجایی را برگزار میکند. در این نشست که روز یکشنبه اول شهریور برگزار میگردد "عزت الله الوندی" نویسنده و منتقد به بیان نقطه نظرات خود درباره این اثر خواهدپرداخت.

داستان بلند "به هم رسیدن در میانسی" نوشته مهدی کرد فیروزجایی نویسنده ساکن قم، اولین اثر داستانی این داستان نویس است که چاپ رسیده است. این اثر که برای گروه سنی نوجوان به نگارش درآمده است سال گذشته در جشنواره داستان انقلاب برگزیده شد. علاوه بر این "به هم رسیدن در میانسی" به عنوان برگزیده جشنواره های "اشراق" و "طلوع خرداد" نیز شناخته شده است.

در سطرهایی از این کتاب میخوانیم:

آخرین سالی بود که دبیر کرانی در مدرسه آبادی مان بود. من کلاس پنجم بودم. ماه رمضان بود. او معلم کلاس ششم بود. اولین رمضانی بود که روزه گرفته بودم. زنگ ریاضی بود. معلم به من گفت : "برو دفتر گچ بیار." از کلاس رفتم بیرون. توی راهرو، بوی دود سیگار می آمد. جلوتر که رفتم دیدم دبیر کرانی دم در سالن، روی پله ها، رو به حیاط ایستاده است. در دستش سیگار بود و خط نازک آن زبانه میکشید و بالا میرفت. با خودم گفتم ای کاش زورم بهش میرسید و میتوانستم بخوابانم زیر گوشش و سیگار را از دستش بگیرم. رفتم دفتر. کسی نبود. دیدم سماور نفتی روشن و قوری هم رویش است و میجوشد. بستهء پر نمک را کنار سماور دیدم. عطر چایی دم کشیده در دفتر پیچیده بود. رفتم دم در دفتر و داخل راهرو را نگاه کردم. کسی نبود. برگشتم. در قوری را برداشتم. یک مشت پر، نمک ریختم توی قوری و فوری درش را گذاشتم. با عجله از دفتر زدم بیرون و رفتم کلاس. وقتی معلم را دیدم یادم آمد که برای چی رفته بودم دفتر!...


نشست نقد و بررسی کتاب "به هم رسیدن در میانسی" روز یکشنبه اول شهریور، ساعت 17 در محل موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از طالقانی، روبروی سینما صحرا، شماره 168 ، طبقه چهارم برگزار میشود و ورود برای عموم آزاد است.

علاقه مندان به دریافت پیامک اطلاع رسانی برنامه ها و نشستهای گروه داستان موسسه شهرستان ادب می توانند با ارسال کلمه "داستان" به شماره 10003704 در سامانه پیامک شهرستان ادب عضو شوند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • نشست نقد و بررسی «به هم رسیدن در میانسی» برگزار می‎شود
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.