موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
توسط انتشارات شهرستان ادب

مجموعه شعر «تنها برای تو می‎بارد» سرودۀ سید حبیب نظاری منتشر شد

20 اسفند 1394 11:55 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4.67 با 6 رای
مجموعه شعر «تنها برای تو می‎بارد» سرودۀ سید حبیب نظاری منتشر شد

شهرستان ادب: تازه‌ترین مجموعه شعر سید حبیب نظاری دوبیتی سرا و شاعر سرشناس آبادانی با عنوان « تنها برای تو می‌بارد» منتشر شد. نظاری در «تنها برای تو می‌بارد» که شامل 71 شعر سپید کوتاه است، دانه‌های برف و آدم‌برفی‌ها را دست‌مایۀ شعر خود قرار داده است.

این کتاب در 80 صفحه و با شمارگان 1100 نسخه توسط انتشارات موسسه‌ی فرهنگی هنری شهرستان ادب منتشر شده است.

مجموعه شعرهای «از این دست»، « بی چکمه و جتر» و «خدا تسبیحی از گنجشک دارد» از جمله مجموعه شعرهایی است که پیش از این از سید حبیب نظاری به چاپ رسیده بود

تنها برای تو می بارد  سید حبیب نظاری

نظاری به تازگی در گفتگو با خبرگزاری فارس دربارۀ این مجموعه شعر تازۀ خود گفته است:  این کتاب مجموعه‌ای از شعرهای سپید بنده است که همه‌ی آن‌ها عاشقانه‌هایی در حال و هوای زمستان هستند.

*در این کتاب نوعی تقابل بین "آدم‌های برفی" که انسان‌ها هستند و "آدم‌برفی‌ها" که ساخته‌ی دست انسان‌ها هستند مطرح می‌شود. و نیز به رابطه‌ی عاطفی و دلبستگی آدم‌ها به دنیایی که می‌سازند که در این کتاب در "آدم‌برفی‌ها" نمود پیدا می‌کند، پرداخته شده است.

*عشق، تنهایی، دلتنگی و انتظار از موضوعات دیگری‌ است که در این کتاب به آن‌ها پرداخته‌ام.

وی درباره موضوع اشعار کتاب و توجه زیاد او به آدم برفی گفت: زمستان با طبیعت سردش همیشه برای من پر از شاعرانگی و عاشقانگی‌ است. زادگاهم یکی از گرم‌ترین نقاط ایران است (آبادان) اما فصلی را دوست دارم که در آن بشود نفس آدم‌ها را دید.

این شاعر افزود: شاید این کتاب بعد از انتشار چند مجموعه دوبیتی مخاطبان شعرهایم را به نوعی شگفت‌زده بکند اما به نظر من زمستان را باید در شعری سرود که کلمات در آن مانند دانه‌های برف نرم و سبک و رها ببارند زمستان را فقط می‌توان در شعر سپید سرود. به نطر من هر کاغذ سفیدی پر از شعرهای ناسروده‌ی زمستانی‌ است که باید آن‌ها را سرود...


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • مجموعه شعر «تنها برای تو می‎بارد» سرودۀ سید حبیب نظاری منتشر شد
  • مجموعه شعر «تنها برای تو می‎بارد» سرودۀ سید حبیب نظاری منتشر شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.