موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
در آستانه سالروز درگذشت زنده‌یاد قیصر امین‌پور

کاروان شاعران عاشورایی در قلمروی قیصر

06 آبان 1396 19:10 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 2 رای
کاروان شاعران عاشورایی در قلمروی قیصر

شهرستان ادب: در سالگرد درگذشت قیصر امین‌پور، کاروانی از شاعران و نویسندگان ایرانی، روز یک شنبه به گتوند، استان خوزستان، زادگاه این شاعر بزرگ سفر می‌کنند تا یاد او را گرامی بدارند. زیارت مزار این ادیب برجسته و ملاقات با پدر او از دیگر برنامه‌های این سفر یک‌روزه است.

هم‌چنین، در آستانه اربعین حسینی، شب شعری عاشورایی به یاد او در سالن همایش ایثار دزفول برگزار می‌شود و شاعران ضمن قرائت سروده‌های خود، از میراث قیصر می‌گویند. ناصر فیض، علی‌اصغر عزتی‌پاک، علی داودی، میلاد عرفان‌پور، مهدی جهاندار و مرتضی حیدری آل‌کثیر از جمله شاعرانی هستند که در قالب این کاروان، عازم گتوند هستند. سالن همایش ایثار در خیابان نشاط، بین خیابان منتظری و حر واقع شده است. این برنامه از ساعت 19 آغاز می‌شود.

گفتنی است دکتر قیصر امین‏پور که هشتم آبان 1386 در 48 سالگی درگذشت از جمله بزرگ‌ترین شاعران تغزلی معاصر فارسی محسوب می‌شود. او که عضو فرهنگستان ادب فارسی نیز بود سال‌ها در دانشگاه تهران و الزهرا تدریس ادبیات کرده بود. قیصر امین‌پور یک سال پس از درگذشت، به عنوان چهره ماندگار ادبیات برگزیده شد. بسیاری از اشعار او به زبان عامه مردم نیز راه یافته است. «آینه‌های ناگهان»، «گل‌ها همه آفتاب‌گردانند»، و «دستور زبان عشق» از جمله مجموعه‌های شعری قیصر هستند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • کاروان شاعران عاشورایی در قلمروی قیصر
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.