موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
یازدهمین پرونده‌کتاب سایت شهرستان ادب

پرونده‌کتاب «نعلین‌های آلبالویی» در سایت شهرستان ادب گشوده شد

11 آذر 1397 14:14 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 10 رای
پرونده‌کتاب «نعلین‌های آلبالویی» در سایت شهرستان ادب گشوده شد

شهرستان ادب: پرونده‌کتاب شهرستان ادب، برای بار چهارم به سراغ یک مجموعه‌داستان رفته است؛ «نعلین‌های آلبالویی» نوشتۀ مهدی نورمحمدزاده. او متولد 1358 تبریز و مهندس الکترونیک مخابرات است. برای داستان «عشق روز‌های آپولو» برگزیدۀ پنجمین جشنوارۀ داستان انقلاب در بخش داستان کوتاه شد که در مجموعۀ «نعلین‌های آلبالویی» چاپ شده است. مجموعه‌داستان «بحران عروسکی» او شامل هفت داستان کوتاه با مضامین مختلف، از دفاع مقدس تا مضامین روز اجتماعی، است. مجموعه‌داستانک «خردل خر است» هم تماماً به داستانی‌هایی با تم دفاع مقدس پرداخته. این کتاب در هفدهمین جایزۀ کتاب سال دفاع مقدس مورد تقدیر قرار گرفت. 

مجموعه‌داستان «نعلین‌های آلبالویی» در 107 صفحه منتشر شده است و شامل 8 داستان کوتاه می‌باشد. هر داستان ما را بر سر دوگانه‌های اساسی زندگی انسان ایرانی در قرن حاضر قرار می‌دهد و از چگونگی حل مسائل می‌پرسد. شاید در ابتدا به نظر برسد که «نعلین‌های آلبالویی» برای پاسخ به این سؤالات نوشته شده، ولی آنچه که خواننده پس از خواندن مجموعه همراه خود می‌برد، چالش‌هایی بسیار جدی پیش‌ِروی زندگی در دنیای امروز است، هرچند داستان‌های این مجموعه هیچ‌گاه از امید خالی نیست.

در این پرونده علاوه بر یادداشت‌هایی که به بررسی این کتاب می‌پردازند، مصاحبه‌ای اختصاصی با نویسندۀ آن نیز منتشر خواهد شد. شما برای مطالعۀ مطالب این پرونده می‌توانید به صفحۀ اختصاصی آن نیز مراجعه کنید:

صفحۀ اختصاصی پرونده‌کتاب نعلین‌های آلبالویی


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • پرونده‌کتاب «نعلین‌های آلبالویی» در سایت شهرستان ادب گشوده شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.