موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
با حضور محمدسعید میرزایی، نعمت الله سعیدی، میلاد عرفان پور و مولف کتاب

نشست نقدوبررسی «6410روز تنهایی» سروده پونه نیکوی برگزار می‌شود

27 آذر 1397 17:44 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 2 رای
نشست نقدوبررسی «6410روز تنهایی» سروده پونه نیکوی برگزار می‌شود

شهرستان ادب: نشست نقد و بررسی مجموعه شعر «6410روز تنهایی» سروده «پونه نیکوی» برگزار می‌شود.

این برنامه با حضور منتقدانی چون محمدسعید میرزایی و نعمت الله سعیدی و دبیری و اجرای جلسه نیز توسط میلاد عرفان پور انجام خواهد شد.

گفتنی‌ست مجموعه «۶۴۱۰ روز تنهایی» ۳۰ قطعه شعر در حوزه دفاع مقدس است. اشعار این کتاب ، گاه از دید یک زن به عنوان همسر، مادر و یا خواهر شهید روایت می شود و گاه چشم انتظاری یک همسر و مادر شهید ، مفقود الاثر و یا آلام یک همسر جانباز را به زبان شعر حکایت می کند. مجموعه شعر «۶۴۱۰ روز تنهایی» حکایت جانسوز تنهایی و شیدایی و رنج های همسر شهید یا جانباز است که به زبانی شاعرانه روایت شده است.

در قسمتی از کتاب از زبان همسر شهید سرلشگرِ آزاده آمده : «می‌دونید ۶۴۱۰ روز اسارت یعنی چی؟ کاش من و شما هم حدّاقل یک روز یا فقط یک ساعت اسیر بودیم، آن هم نه در عراق، بلکه توی چهاردیواری شهرمون، خونه‌مون… تا می‌فهمیدیم، این‌که یه آدمی توی سنّ جوانی و حدود یک سال بعد از ازدواج، با داشتن یه پسر ۴ ماهه می‌ره از وطن و ناموس ما دفاع کنه و ۶۴۱۰ روز اسیر می‌شه، یعنی چی؟ ۱۸ سال حسرت نوشیدن جرعه‌ای آب خنک و یک لقمه نان». وجه تسمیۀ این کتاب از این بخش انتخاب شده است. پونه نیکوی هم زیباترین غزل این مجموعه را تقدیمِ او کرده:

جایی برای حرف نمی‌ماند، وقتی‌که بی‌قراری و دلتنگی
وقتی میان خانۀ خود با جنگ، بی‌وقفه سال‌هاست که می‌جنگی
گاهی به شکل آه می‌آید غم، گاهی به شکل گریه، زیاد و کم
عمری درآمده‌ست به هر شکلی، عمری درآمده‌ست به هر رنگی…

پونه نیکوی شاعر جوان شناخته شده اهل بندرانزلی متولد سال ۱۳۶۴ است . وی دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی و کارشناس امور دانشجویی فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان است. تاکنون کتابهای انار سبز زیتون سرخ، مسافر کوچولو، دست های تو جوانه می زنند، گیلان بیابان ندارد، ۶۴۱۰ روز تنهایی از وی منتشر شده و جاری تر از ونیز او نیز در دست چاپ است.

تاریخ برگزاری این برنامه فردا دوشنبه 26 آذر از ساعت 17:30 و محل برگزاری آن فرهنگسرای انقلاب اسلامی واقع در بزرگراه شهید نواب صفوی، نقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی، پلاک83 است.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • نشست نقدوبررسی «6410روز تنهایی» سروده پونه نیکوی برگزار می‌شود
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.