موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
هفدهمین در اخبار نبشته است / خبر چهارم

انتشار کتابی از دکتر میثم مطیعی

30 بهمن 1397 21:35 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
انتشار کتابی از دکتر میثم مطیعی
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است هفدهم / خبر چهارم : دکتر میثم مطیعی از آن شخصیت‌هایی است که چهره علمی و دانشگاهی‌اش در حاشیه حماسه‌خوانی و‌ مرثیه‌سرایی‌اش قرار گرفته و باعث شده خیلی‌ها ندانند که چنین فردی در کنار فعالیت‌های هنری و ‌مذهبی جدی، فعالیت‌های تألیفی و دانشگاهی جدی هم دارد. او همراه با دکتر سیدمجتبی عزیزی، به تازگی ترجمه‌ای از کتاب «پایه‌های علم رجال» را منتشر کرده است. این اثر را انتشارات سمت، از مهمترین ناشران دانشگاهی کشور به بازار فرستاده است که کتاب‌های درسی حوزه علوم انسانی را عرضه می‌کند.

در ترجمه این کتاب، بازنگری‌های ویراست دوم نویسنده مورد توجه قرار گرفته و مترجمان کوشیده‌اند که متنی روان و سلیس ارائه و ارجاع‌دهی‌های کتاب را تنسیق کنند و با مراجعه به منابع دست اول، ضمن اصلاح برخی نقل قول‌ها، تکمله‌ها و نقدهایی نیز به صورت پاورقی بر کتاب بیافزایند.

انتشارات سمت درباره این کتاب توضیح داده است: «این کتاب به عنوان منبع اصلی درس علم رجال به تدوین شده است و برای دانشجویان دکتری، طلاب حوزوی و علاقمندان علوم حدیث منبعی مفید است.» این کتاب محصول مشترک انتشارات سمت و انتشارات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام است که با توجه به نبود منبع درسی برای درس علم رجال در دانشگاه‌های کشور، می‌تواند خلأ موجود در این زمینه را برطرف کند.

نویسنده این کتاب، علامه شیخ عبدالهادی فضلی (۱۳۵۴ق-۱۴۳۳ق) از عالمان برجسته علوم مختلف اسلامی در دوران معاصر بود که در کنار پژوهش‌های برجسته در علوم اسلامی، بیش از چهل سال از عمر گرانبهای خویش را به تدوین کتاب‌های درسی برای علوم اسلامی اختصاص داد. پیش از این‌هم کتاب «پژوهشی پیرامون علم رجال» نوشتهٔ میرزا ابوالحسن مشکینی اردبیلی با ترجمه مطیعی و ‌عزیزی منتشر شده بود.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • انتشار کتابی از دکتر میثم مطیعی
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.