موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
شانزدهمین در اخبار نبشته است / خبر چهارم

انتشار دو کتاب تازه درباره رسول گرامی اسلام

02 اسفند 1397 20:07 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
انتشار دو کتاب تازه درباره رسول گرامی اسلام
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است شانزدهم / خبر چهارم : این هفته، خبرنگار نیویورک‌تایمز همزمان با آغاز سال نوی میلادی نوشته است: «چه بهتر که سال جدید را با نگاهی به گذشته آغاز کنیم.» او سپس کتابی را معرفی کرده است که به‌تازگی منتشر شده است و یکی از دو اثر مهمی است که درباره رسول اکرم (ص) و دین اسلام نوشته شده است.

کتاب اول را جوان کول، استاد دانشگاه میشیگان، نویسنده جنجالی و از منتقدان دولت‌های تندروی آمریکا نوشته است که عنوانش به خوبی گویای محتوای آن است: «محمد، پیامبرِ صلح در زمان نزاعِ امپراتوری‌ها». این نویسنده به تولد اسلام اشاره می‌کند که مصادف شده بود با جنگ‌های مداوم امپراتوری‌های روم و ایرانِ زمان ساسانی. او شرح می‌دهد که چگونه در میان آن همه خشونت، پیامبر اسلام توانست با پیام صلح و معنویت، دل‌های مردم جهان را فتح کند.

کتاب دوم «خداوند در قرآن» نام دارد و جک مایلز، نویسنده آثار الهیاتی و برنده جایزه پولیتزر، آن را اخیراً به بازار نشر فرستاده است. او در این اثر می‌کوشد اسلام را به مخاطب انگلیسی معرفی کند. ناشر درباره این کتاب چنین توضیح داده است: «کتابی از نویسنده‌ای فرهیخته درباره دومین مذهب بزرگ جهان، مذهبی با بیشترین رشد در جهان و احتمالاً مذهبی که به شیوه‌ای دردناک، گرفتار بدفهمی شده است.». واشنگتن‌پست درباره این کتاب نوشته است: «مطالعه این کتاب، گامی حیاتی برای نجات از جهالت در عصرِ اسلام‌هراسی است.»

مایلز می‌نویسد: «الله مسلمانان همان یهوه در تورات یا خدای مسیحیان در انجیل است و خود خداوند هم در قرآن خودش را خدای تمام مذاهب جهان معرفی می‌کند. ولی تعبیرها و تفسیرهای متفاوتی در دنیای مدرن از آن صورت گرفته است و به خاطر همین اختلافات مذهبی در سراسر طول تاریخ بشر را گرفتار کرده است.»


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • انتشار دو کتاب تازه درباره رسول گرامی اسلام
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.