موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
سیزدهمین در اخبار نبشته است / خبر پنجم

رکوردشکنی مارسل پروست

13 اسفند 1397 21:46 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
 رکوردشکنی مارسل پروست
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است سیزدهم / خبر پنجم : مارسل پروست را بابت رمانِ حجیم «در جستجوی زمان از دست رفته» می‌شناسیم. از قضا خبری که به تازگی درباره این داستان‌نویس منتشر شده است به مجلد نخست از همین اثرِ هفت جلدی مربوط است که عنوانش «طرف خانه سوان» است. یک نسخه از چاپ نخست این کتاب در حراجی به مبلغ یک و نیم میلیون یورو به فروش رسید و تمامی رکوردها را در فرانسه شکست. توجه کنید که این رقم بالا برای یک کتابِ چاپ شده پرداخت شده است، نه نسخه دست‌نویس!

این کتاب شماره 1 در میان نسخه‌های اولین چاپ بوده است (در کشور فرانسه، برخی نسخه‌های چاپی کتاب‌ها را شماره‌گذاری می‌کنند). به علاوه ویژگی دیگری هم داشته است که بر ارزش این کتاب می‌افزاید: یادداشتی کوتاه با امضا و به خط پروست در ابتدای این نسخه درج شده بود؛ نویسنده فرانسوی این نسخه را برای یک نویسنده دیگر، لوسین دوده، فرزند آلفونس دوده معروف، امضا و هدیه کرده بود. ابتدا تصور می‌شد که این کتاب بین ششصد تا هشتصد هزار یورو به فروش رسد.

پیش از این در سال ۲۰۰۹ میلادی یک نسخه از چاپ نخست کتاب «گل‌های بدی» اثر شارل بودلر، نویسنده فرانسوی با قیمت ۷۷۵ هزار یورو رکورد فروش کتاب‌های نادر را جابه‌جا کرده بود و قبل از آن هم اثری از آرتور رمبو، با امضای خودش، گران‌ترین کتاب کمیاب فرانسوی بود که ۵۱۳ هزار یورور به فروش رفته بود.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  •  رکوردشکنی مارسل پروست
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.