موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
سیزدهمین در اخبار نبشته است / خبر دوم

اگر «رمز ترامپ» را بنویسم، هیچکس آن را باور نمی‌کند. واقعیت از قصه فراتر رفته است

13 اسفند 1397 21:46 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
اگر «رمز ترامپ» را بنویسم، هیچکس آن را باور نمی‌کند. واقعیت از قصه فراتر رفته است
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است سیزدهم / خبر دوم : دن براون نویسنده مشهور و خالق «رمز داوینچی» که احتمالاً فیلمش را دیده‌اید، همیشه طرح‌های داستانی پیچیده‌ای می‌نویسد و آدم‌شرورهای قصه‌هایش از شرورهای دنیای حقیقی بزرگ‌تر و بدجنس‌ترند، اما حتی او هم معتقد است که دوران ریاست‌جمهوری ترامپ عجیب‌تر از داستان است. 

براون تعریف می‌کند: «امسال در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، کسی از من پرسید آیا به نوشتن درباره ترامپ فکر می‌کنم؟ پاسخ دادم: "اگر «رمز ترامپ» را بنویسم، هیچکس آن را باور نمی‌کند. واقعیت از قصه فراتر رفته است.»

براون که این روزها مشغول تدریس داستان‌نویسی است، شخصیت ترامپ را باورنکردنی می‌داند: «اگر در کلاس‌هایم بپرسم که نظرتان درباره استفاده از چنین شخصیتی برای یک داستان چطور است؟ همه خواهند گفت که باید این شخصیت را حذف کنی، چون رفتارهایش اصلاً معنا نمی‌دهد و بنابراین هیچکس آن را باور نمی‌کند. حقیقتاً هیچکس اینطوری رفتار نمی‌کند. همه سر خود را می‌خارانند و می‌گویند که دارند خواب می‌بینند. اما نه، خوابی در کار نیست. دنیا در حال تغییر است.»

این رمان‌نویس که آثارش به 46 زبان ترجمه شده است و از جمله پرفروش‌ترین نویسندگان تاریخ ادبیات قلمداد می‌شود، معتقد است که اعتبار آمریکا به دلیل وجود ترامپ صدمه دیده است. او در عین حال تاکید دارد که فردی سیاسی نیست اما می‌پذیرد که واقعا از چهل‌و پنجمین رییس‌جمهوری آمریکا وحشت‌زده شده است: «فکر می‌کنم بیش از این که او افتخاری برای ریاست‌جمهوری باشد، تهدیدی جدی برای جمهوری و بشریت است.»


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • اگر «رمز ترامپ» را بنویسم، هیچکس آن را باور نمی‌کند. واقعیت از قصه فراتر رفته است
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.