موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
نهمین در اخبار نبشته است / خبر ششم

نهج‌البلاغه به زبان فرانسوی ترجمه شد

14 اسفند 1397 17:23 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
نهج‌البلاغه به زبان فرانسوی ترجمه شد
شهرستان ادب / در اخبار نبشته است نهم / خبر ششم : نهج‌البلاغه را برخی برادر قرآن لقب داده‌اند تا اهمیت آن را نزد شیعیان نشان دهند. این کتاب بنیادین، که ارزش ادبی والایی دارد، با تلاش فریده مهدوی دامغانی، به تازگی به زبان فرانسه ترجمه و منتشر شده است. هفته گذشته این کتاب رونمایی شد. خانم مهدوی دامغانی قبلاً صحیفه سجادیه، دعای کمیل و اصول کافی را نیز به زبان فرانسوی برگردانده بود. 

این مترجم نامدار که در سال 1342 متولد شده است، درباره ترجمه‌های خود از متون شیعی توضیح داده است: «در طی چهارده سال اخیر، مهمترین آثار شیعی و سیصد متن در این حوزه را به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و ایتالیایی ترجمه کرده‌ام.» او فرزند احمدی مهدوی دامغانی اسلام‌شناس و استاد دانشگاه هاروارد است.

آیت‌الله سیدجمال‌الدین دین‌پرور، رییس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه هم در این آیین گفته است: «بیش از بیست سال دنبال مترجمی برای ترجمه گزیده‌‌ای از نهج‌البلاغه برای بازتاب بخش‌هایی از سخنان امیرالمومنان (ع) بودیم تا اینکه خانم دامغانی با توجه به علاقه و ارادتی که به امام علی (ع) داشتند این کار را به بهترین شکل انجام دادند.» او افزوده است: «این کتاب در کشورهای فرانسوی‌زبان توزیع خواهد شد تا به نسل جوان که در پی منابع اسلامی هستند کمک کند.»


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • نهج‌البلاغه به زبان فرانسوی ترجمه شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.