موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
دومین در اخبار نبشته است / خبر اول

مطابق تحقیقی که در سال 2002 انجام شد شمار خوانندگان شعر دو برابر شده است

15 اسفند 1397 17:39 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
مطابق تحقیقی که در سال 2002 انجام شد شمار خوانندگان شعر دو برابر شده است
شهرستان ادب / دومین در اخبار نبشته است / خبر اول : سارا کای، شاعر سرشناس آمریکایی ژاپنی‌تبار که اشعارش بسیار پرفروش بوده است، در مصاحبه با روزنامه‌ای هندی گفته است که شبکه‌های اجتماعی باعث نشده‌اند تا مردم کمتر شعر بخوانند: «مطابق تحقیقی که در سال 2002 انجام شد شمار خوانندگان شعر دو برابر شده است. کتاب‌های شعر بیشترین رشد را داشته‌اند. شبکه‌های اجتماعی، راه تازه‌ای پیش پای مردم گذاشته‌اند تا به شعر دسترسی داشته باشند. مردم اشعارشان را در اینستاگرام و یوتیوب منتشر می‌کنند. من اگر اشعارم را در یوتیوب منتشر نکرده بودم تا کسی آن‌ها را ببیند، امروز این‌جا نبودم.»

او همچنین معتقد است که شعر همواره سیاسی است: «هر شعری سیاسی قلمداد می‌شود. بسته به این‌که چه کسی آن را نوشته است، چه کسانی آن را می‌خواند و در چه زمانه‌ای منتشر شده است، حتی شعرهای عاشقانه یا شعری درباره گل‌ها نیز به نظر من سیاسی است. شعر را اگر از منظر تاریخی بررسی کنیم متوجه می‌شویم که بیشتر برای طبقه نخبگان بوده است اما امروز در دسترس همگان از گروه‌های اقلیت گرفته تا رنگین‌پوستان است.»

این شاعر جوان، همه را به سرودن شعر تشویق می‌کند و می‌گوید که نترسید اگر شعرتان بد است: «شعر مثل صنایع دستی است، بنابراین نیازمند زمان و کارِ زیاد است. اگر شعر بدی نوشتید، معنایش آن نیست که باید دیگر شاعری را کنار بگذارید. حتی بهترین شاعران هم گاهی شعرهای بد می‌سرایند.»


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • مطابق تحقیقی که در سال 2002 انجام شد شمار خوانندگان شعر دو برابر شده است
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.