موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
بیست و یکمین در اخبار نبشته است / خبر چهارم

لغو انتشار یک کتاب به دلیل اتهام نژادپرستی

15 اسفند 1397 19:43 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
لغو انتشار یک کتاب به دلیل اتهام نژادپرستی
شهرستان ادب / بیست و یکمین در اخبار نبشته است / خبر چهارم : یک نویسنده جوان چینی که بسیاری امیدوار بودند روزی نویسنده بزرگی شود، چاپ نخستین کتاب خود را به تعویق انداخت و شاید هم لغو کرد. علت آن شاید عجیب باشد اما نشان از اهمیت شبکه‌های اجتماعی در دوران ما دارد: دو نفر از افراد موثر در حوزه کتاب، یکی در گودریدز که مخصوص کتاب‌خوان‌هاست، و دیگری در توییتر، مطالبی درباره این کتاب نوشتند و از جمله نویسنده را متهم کردند که ضدسیاهان است. این نویسنده که املی ژائو نام دارد و در ایالات متحده زندگی می‌کند، پذیرفت که چاپ کتابش را تا اطلاع ثانوی به تعویق اندازد.

کتاب املی سه‌گانه‌ای مفصل بود و او موفق شد بود اثر خود را که در گونه رمان‌های فانتزی بود به انتشارات معتبر رندوم‌هاوس بفروشد. گفته می‌شود دست‌کم مبلغ پانصد هزار دلار پیش‌پرداخت به او داده‌اند. در ایالات متحده، پیش از آن‌که کتاب چاپ شود، نسخه‌های معدودی از آن را به خوانندگان حرفه‌ای می‌دهند تا درباره‌اش نظر بدهند. این خوانندگان که اغلب در شبکه‌های اجتماعی نیز حضور دارند، بر فروش کتاب‌ها تأثیر مستقیم دارند و از نظر اهمیت شبیه منتقدان ادبی هستند. با این‌که در ظاهر خوانندگانی معمولی هستند.

یکی از همین خوانندگان در توییتر، نویسنده جوان را متهم کرد که اثرش ضدسیاه‌پوستان است. یک عضو گودریدز نیز نقد منفی بر این کتاب نوشت و از پنج ستاره به او تنها یک ستاره داد. پس از آن بود که پای یک نویسنده مشهور آثار نوجوان نیز به موضوع باز شد و او تلویحا اثر املی را متهم به نژادپرستی کرد. در نهایت نویسنده جوان تصمیم گرفت تا چاپ رمان سه جلدی خود را به تعویق اندازد. اما بسیاری معتقدند که او بعید است کتاب خود را منتشر کند. حالا عده‌ای می‌گویند که این نویسنده جوان قربانی مافیای توییتر شده است و برخی از تصمیم او استقبال کرده‌اند. باید صبر کرد و دید حق با کدام گروه است.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • لغو انتشار یک کتاب به دلیل اتهام نژادپرستی
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.