موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

«چشم‌های سبز هی هو ها ما» در فهرست پیشنهادهای نوروزی خبرگزاری ایبنا

19 فروردین 1398 13:44 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 3 رای
«چشم‌های سبز هی هو ها ما» در فهرست پیشنهادهای نوروزی خبرگزاری ایبنا

شهرستان ادب به نقل از خبرگزاری ایبنا: از جمله کتاب‌هایی که خواندنش را به نوجوانان توصیه می‌کنم «چشم‌های سبز هی هو ها ما» نوشتۀ‌ ریحانه جعفری است. کتابی در رواداری با حیواناتی که با انسان‌ها اخت شده و همزیستی دارند. آن هم حیوانی که هزاران سال است با ما انسان‌ها هم‌خانه و هم‌‌محل و هم‌راه بوده و هست؛ کلونی جذاب گربه‌ها.
کیوان شخصیت کتاب به دلیل از دست دادن چیزهایی در زندگی شخصی خود و این‌که زمانی دو مرغ عشق محبوب داشته که گربه‌ای آن مرغ عشق‌ها را خورده، دشمنی عجیبی با گربه‌ها پیدا کرده و تبدیل به گربه‌آزاری بالفطره شده. تا این‌که روزی وارد فضایی محصور می‌شود و در این فضای دور از دسترس گربه‌های شهر او را محاصره می‌کنند و بعد از تشکیل جلسۀ‌ دادگاهی او را محکوم می‌کنند که دمی در پشت خود داشته باشد. زندگی با یک دم اصلاً ساده نیست. زندگی به سبک و سیاق گربه‌ها بسیار سخت است. کیوان که تازه متوجه این مسئله شده، سعی می‌کند راهی برای برداشتن این دم پیدا کند، اما کلونی گربه‌ها هم شرط و شروط خود را دارند.
این کتاب ریحانه جعفری که از سوی انتشارات شهرستان ادب منتشر شده، امسال کاندید جایزهۀ کتاب سال بود و تاکنون با اقبال خوبی مواجه شده است.
در ژانر وحشت، که می‌دانم این روزها بسیار مورد توجه مخاطبان نوجوان قرار گرفته، دوست دارم به «خواهران تاریک» مهدی رجبی و مجموعه‌ پنج جلدی خون‌آشام‌های سیامک گلشیری که توسط نشر افق چاپ و منتشر شده‌اند اشاره کنم. این مجموعۀ‌ گلشیری با استقبال خوب نوجوانان مواجه شده است.
در زمینۀ‌ ترجمه می‌توان به مجموعهۀ کارآگاه کرگدن اشاره کرد که با تصاویری جذاب از ابتدا ربطی شیرین با مخاطب خود برقرار می‌کند. همچنین مجموعه‌کتاب‌های خانۀ درختی که شاید نیاز به معرفی نداشته باشد و فکر می‌کنم در تصویرگری و خلق نرم‌افزاری مجموعه، خلاقیتی تصویری و ذهنی نهفته است که می‌تواند تخیل مخاطب امروز را ورزیده کند.
البته یک توصیه‌ و پیشنهاد خیلی مهمتر برای تعطیلات نوروزی نوجوان‌ها دارم. خصوصاً نوجوان‌هایی که زیاد اهل وبگردی هستند؛ این‌که خبرهای کتاب‌ها را در فضای مجازی دنبال کنید و هر کتابی را که نزدیک به ذائقه و پسند خود تشخیص دادید، تهیه کنید. با این کار وبگردی شما از یک جستجوی گوگل معمولی فراتر می‌رود و با جهانی از کتاب و داستان و غیرداستان آشنا می‌شوید که دنیای شما را هر روز بزرگ و بزرگ‌تر می‌کند. فکر می‌کنم به جای منع کردن خود از رفتن به فضای مجازی یا درست‌تر بگویم اینترنت، خوب است که این گردش‌های اینترنتی را هدفمند کنید تا به سوددهی برسید. سودش همین بس که هر روز دو یا سه مطلب تازه می‌خوانید که به بار آموزه‌های‌تان افزوده می‌شود.

محمدرضا مرزوقی


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • «چشم‌های سبز هی هو ها ما» در فهرست پیشنهادهای نوروزی خبرگزاری ایبنا
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.