موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
بیابانکی از خاسته می گوید

خاسته در کلام شیرین شاگردش سعید بیابانکی

25 آذر 1391 09:42 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4 با 3 رای
خاسته در کلام  شیرین شاگردش سعید بیابانکی


انگار همین دیروز بود. سرایدار دبیرستان شهدا به مدیر هنرستان ما زنگ زد و سراغ مرا گرفت؛ سراغ مرا كه تازه چند بیت سر هم كرده بودم و فكر می‌كردم شعر گفته‌ام و با اعتماد به نفس كامل فرستاده بودم برای یك مسابقه شعر كه بین دانش‌ آموزان شهرستان (خمینی شهر) برگزار شده بود.
آن شاعر دوست‌ داشتنی و آن مرد مهربان مرا جدی گرفت. سروده‌های یك دانش‌ آموز تازه‌ كار را كه نه سر داشت و نه ته و وزن و قافیه‌اش هم حسابی می‌لنگید.

خاطرم هست با شوق و ذوق فراوان شب آمد در خانه ما. به مادرم گفت پسرت شاعر خوبی خواهد شد. به او اجازه بده به انجمن ما بیاید؛ انجمن سروش. مادرم به او اعتماد كرد و گفت به پسرم شعر بیاموز. و آن مرد دستم بگرفت و پا به پا برد، تا شیوه شعر گفتن آموخت!

تکمیلی:

سعید بیابانکی شاعر برجسته کشور صبح امروز در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت:حاج حیدری از پیرغلامان امام حسین (ع) و شاعر اهل بیت (ع) بود که از بنیانگذاران کنگره شعر میلاد آفتاب در خمینی‌شهر اصفهان نیز به شمار می‌رفت.

بیابانکی ادامه داد: مرحوم حاج‌حیدری با وجود اینکه تحصیلات آکادمیک نداشت و سال‌ها در سمت سرایداری یک مدرسه فعالیت می‌کرد، توانایی و استعداد بالایی در کشف استعدادهای شعر جوان در کشور داشت و خود من هم به نوعی توسط وی کشف و به شاعری ترغیب شدم و تا الان هم 28 سال بود که توفیق شاگردی او را داشتم.

به گفته بیابانکی، مرحوم حاج حیدری محضر شاعرانی چون صغیر اصفهانی را در انجمن ادبی صائب اصفهان درک کرده بوده است.

از مرحوم حاج حیدری تاکنون آثاری چون «دشت شبنم» با موضوع اشعار آئینی در اصفهان و «نمکدون» شامل اشعار طنز توسط انتشارات فصل پنجم منتشر شده است.



کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • خاسته در کلام  شیرین شاگردش سعید بیابانکی
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.