موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
وحید جلیلی در جشن ده‌سالگی شهرستان ادب

شهرستان ادب در حوزۀ فرهنگ و ادبیات قرق‌شکنی کرد

06 خرداد 1400 20:46 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
شهرستان ادب در حوزۀ فرهنگ و ادبیات قرق‌شکنی کرد

شهرستان ادب: جشن ده‌سالگی موسسۀ شهرستان ادب ۲ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار شد. در این مراسم وحید جلیلی (مدیر دفتر مطالعات جبهۀ فرهنگی انقلاب اسلامی) به ایراد سخنرانی پرداخت. در ادامۀ مشروح صحبت‌های ایشان را می‌خوانیم:

وحید جلیلی با حضور در مراسم جشن ده‌سالگی شهرستان ادب، درسخنانی  کوتاه این جشن را فرصت مغتنمی برای شرح قرق‌شکنی و توضیح و تبیین اتفاقی که با تأسیس شهرستان ادب در عرصه فرهنگ و  رخ داده است، دانست. 

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب در ادامه به سه مرحله قرق‌شکنی در حوزه فرهنگ اشاره کرد؛ موج اول آن را به زمانی مرتبط دانست که شاعرانی انقلابی از نقاط مختلف کشور همچون گتوند، تنکابن، تهران و سایر شهرهای ایران گرد هم آمدند و غربت و مظلومیت انقلاب در عرصه فرهنگ را رفع کردند، موج دوم بعد از قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل و پایان جنگ تحمیلی بود که کسانی چون مرتضی آوینی قرق شکستند و اعتمادبه‌نفس را به جبهه انقلاب برگرداندند و موج سوم مربوط به وقایع سال ۱۳۸۸ است. جلیلی در ادامه با یادآوری وقایع سال هشتادوهشت و نقش آن در به وجود آمدن جریانی جدید در ساحت فرهنگ و هنر انقلاب، بیان داشت: در ماجرای فتنه عده‌ای از برجستگان انقلاب فرو ریختند و از آزمون انقلاب سربلند بیرون نیامدند، اما بعد از همین دوره نسل تازه‌ای از روشنفکران دینی و هنرمندان انقلابی مانند شهرستان ادب ظهور کردند و برای سومین بار در حوزه فرهنگ و ادبیات قرق‌شکنی کردند.

 

گزارش تصویری این مراسم را از اینجا مشاهده نمایید.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • شهرستان ادب در حوزۀ فرهنگ و ادبیات قرق‌شکنی کرد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.