موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

تشکیل شورای کارشناسی شعر در ادارۀ کل نغمات آیینی و رادیو نوا

08 بهمن 1391 14:18 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
تشکیل شورای کارشناسی شعر در ادارۀ کل نغمات آیینی و رادیو نوا

به منظور ارزشیابی ونظارت دقیق بر اشعار آیینی و مذهبی جهت تهیه و تولید آثار فاخرنغماتی برای دوره ای دیگر شورای کارشناسی شعر در اداره کل نغمات آیینی و رادیو نوا تشکیل شد.  

ابراهیم طاهری  مدیر این اداره کل ضمن اعطای احکام جداگانه ای محمد رضا سهرابی نژاد، بیژن ارژن و یدالله گودرزی را از تاریخ یکم بهمن ماه 1391، بعنوان اعضای شورای شعر منصوب کرد.
طاهری در سخنانی یاد آور شد: تهیه و تولید آثار فاخر نغماتی از دغدغه های اصلی این اداره کل است.با اینحال در مواردی شاهد بوده ایم که علی رغم زحمات زیادی که برای تولید یک اثر موسیقایی کشیده شده و با صرف هزینه های زیاد و به کار گیری امکانات و تجهیزات همراه بوده،متاسفانه به دلیل اینکه آن اثر از شعر قوی ومناسبی برخوردار نبوده،در نتیجه اثری در شان  رسانه و در خور توجه تولید نشده و امیدواریم با تشکیل این شورا، این موارد معدود نیز مرتفع شود .
وی افزود: تولید نواهای آیینی با گویشهای مختلف از سراسر کشور و پخش آن از شبکه ها،باعث ایجاد همبستگی اجتماعی و انسجام ملی می شود و نمونه های بارز آن را در مناسبتهای کشورمان بارها و بارها شاهد بوده ایم.از همین رو انتخاب و تهیه اشعار مناسب قبل از تولید، از اولویتهای کار ما در این شورا خواهد بود.چرا که غنای محتوایی یک اثرتولید شده ،بستگی زیادی به انتخاب و محتوای شعر آن دارد.
مدیر کل نغمات آیینی ورادیو نوا با تاکید بر کارشناسی و بررسی اشعار برای تولید به موقع آثار مناسبتی گفت: تمام زحماتی که از مرحله تهیه و تولید یک اثر کشیده می شود، در ارسال به موقع آن به شبکه های رادیویی و تلویزیونی تجلی پیدا می کند ویکی دیگراز اهداف تشکیل این شورا ،سرعت بخشیدن به روند تولید با نظارت دقیق بر اشعار پیش از تولید آثاراست.
طاهری همچنین عنوان کرد تعهد این اداره کل برای تهیه قطعات تولیدی در سال 91، بالغ بر 320 قطعه بوده که امیدواریم شاهد افزایش این ظرفیت در قالب فعالیتهای مشارکتی در سال آینده باشیم.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • تشکیل شورای کارشناسی شعر در ادارۀ کل نغمات آیینی و رادیو نوا
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.