موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

ادبیات انقلاب اصلی‌ترین بخش ادبیات است

09 بهمن 1391 14:06 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
ادبیات انقلاب اصلی‌ترین بخش ادبیات است

علی‌محمد مؤدب نویسندۀ كتاب «همین قدر می‌فهمیدم از جنگ» در مورد ادبیات انقلاب گفت: جریانی است كه اصل تولیدات و حضور و ظهور استعدادها در این نوع ادبیات  اتفاق می‌افتد و گستردگی بسیار زیادی از مذهب دارد تا فضاهای اجتماعی و سیاسی و مقاومتی و....؛ و همۀ اینها تحت تاثیر پدیدۀ انقلاب تولید می‌شود. این ادبیات اصلی‌ترین بخش ادبیات است‌.
مؤدب درمورد مخاطبان ادبیات انقلاب افزود: به نظر من در هر حوزه‌ای مخاطب دارد مثلا در شاخۀ مذهبی مخاطبان خودش را و در شاخه دفاع مقدس هم مخاطبان خود را دارد و بعضا، هم پوشانی دارند.
مودب درادامه به برگزاری جشنواره‌ها اشاره كرد و گفت: جشنواره به خودی خود كار خوبی است. از این طریق جوانان خود را به جامعۀ ادبی معرفی می‌كنند. استعدادها با برگزاری جشنواره‌ها  كشف می‌شوند. به هر حال ادبیات انقلاب چهره های خود را در همین فضاها پیدا می‌كند. فقط بحث در اجرای بهتر جشنواره‌ها است تا در تمام كشور یك حادثۀ جدی ایجاد كنند و همه را به حوزۀ ادبیات جذب كنند. به طوری كه بتواند به معرفی چهره‌های ادبی خود نه تنها در ایران، بلكه در خارج از ایران هم بپردازد.

مودب در خصوص اینكه جوانان چقدر با ادبیات انقلاب ارتباط گرفته اند تصریح كرد: اینكه نسل امروز با ادبیات انقلاب نتوانسته ارتباط برقرار كند درست نیست. زیرا وابسته به زمان نیست. یك اتفاق معرفتی و جدی در حوزۀ فكر و در حوزۀ عرفان و عمل است. پس این پدیده را نمی‌توان یك پدیدۀ زمانی صرف دانست. زیرا این اتفاق تبعات دارد و تاثیر آن در نسل‌های بعد هم ادامه پیدا می‌كند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • ادبیات انقلاب اصلی‌ترین بخش ادبیات است
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.