موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
تقدیر از حداد عادل، اورامی و خوش عمل کاشانی در اختتامیه مسابقه میلاد پیامبر اکرم (ص)

شعرخوانی شاعران برجستۀ کشور در حسینۀ هنر

11 بهمن 1391 10:37 | 1 نظر
Article Rating | امتیاز: 3.5 با 2 رای
شعرخوانی شاعران برجستۀ کشور در حسینۀ هنر

به گزارش سایت شاعران فارسی زبان مراسم پایانی مسابقۀ میلاد پیامبر اکرم (ص) و شب شعر پیامبر رحمت از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با همکاری سایت شاعران فارسی زبان و موسسۀ فرهنگی شهرستان ادب، شب گذشته در «حسینیۀ هنر» تهران برگزار شد.
این مراسم همزمان با ولادت رسول عشق و مهربانی برپا شده بود که در آن غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، علی موسوی گرمارودی، علیرضا قزوه، عبدالرحیم سعیدی راد، رضا اسماعیلی، علی‎محمد مؤدب، علی سلیمانی، محمدجواد شاهمرادی آسمان، رستم عجمی، محمدمهدی سیار، قاسم صرافان، راحله معماریان، نسرین حیایی تهرانی و جمعی دیگر از شاعران به شعرخوانی پرداختند.
دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در این برنامه با تبریک ایام ولادت پیامبر(ص) و امام جعفر صادق (ع) تصریح کرد: حکایت راه یافتن بنده به این جمع شاعرانه اینگونه بود که من از چندین سال پیش در صدد بودم قصیده‌ای برای رسول اکرم بگویم. تابستان امسال که غوغای اهانت به پیامبر اوج گرفت و دل‌ها به درد آمد، انگیزه‌ام بیشتر شد و این قصیده را سرودم.
وی افزود: در این ایام به برکت بنیاد سعدی که خدمت آقای قزوه می‌رسم، به وبگاه شاعران فارسی‌زبان راهی شده و آنجا خواندم که قرار است به مناسبت میلاد پیامبر(ص) شب شعری برگزار شود. از این رو بنده هم سهمی در این میان داشتم.
حداد عادل در ادامه این قصیده را برای حاضران در حسینیۀ هنر قرائت کرد.
تقدیر ویژه از دکتر غلامعلی حداد عادل، زنده‌یاد شاهرخ اورامی شاعر نام‌آور کردستان و عباس خوش‌عمل کاشانی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
بنا براین گزارش سایت شاعران فارسی‌زبان، در پایان این مراسم از نفرات زیر توسط دکتر حداد عادل و دکتر موسوی گرمارودی تقدیر شد:

وحیده افضلی،
محمد‌جواد شاه‌مرادی،
حافظ ایمانی،
علی سلیمانی،
علی فردوسی،
علیرضا رجبعلی زاده،
نغمه مستشار نظامی،
حسنا محمدزاده،
امیر آخوندی،
محمدحسین ملکیان،
سید‌نقی عباس از هند
رستم عجمی از تاجیکستان.

گفتنی است دبیرخانۀ نخستین دورۀ مسابقه شعری میلاد رسول اکرم (ص) تا پایان مهلت تعیین شده، پذیرای بیش از 200 قطعه سروده در قالب‌های مختلف شعری اعم از نو و کلاسیک بوده است.

گزارش تصویری شب شعر پیامبر در فارس


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • شعرخوانی شاعران برجستۀ کشور در حسینۀ هنر
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: