موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
انتشار یک کتاب خوب پس از سالها

انتشار تصحیح «اوصاف الاشراف» در سیر و سلوک عارفانه

20 بهمن 1391 10:22 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
انتشار تصحیح «اوصاف الاشراف» در سیر و سلوک عارفانه

نویسنده و مولف حوزه احیای متون و تراجم، تصحیح کتاب «اوصاف الاشراف» اثر خواجه نصیرالدین طوسی را به تازگی به پایان رسانده است. وی از این اثر به عنوان رساله‌ای اخلاقی ـ عرفانی یاد کرد که مضامین والایی را در خود جای داده است.

 انتشار تصحیح «اوصاف الاشراف» در سیر و سلوک عارفانه

ناصر باقری‌بیدهندی در این باره عنوان کرد: این اثر خواجه نصیرالدین طوسی، به عنوان یکی از منابع درسی در مقطع دکتری در شمار دروس حوزه اخلاق و عرفان تدریس می‌شود. صاحب این اثر در شمار شخصیت‌های طراز نخست شیعه در اسلام و سراسر جهان شناخته می‌شود.

عضو هیات علمی جامعه‌المصطفی قم با بیان این که خواجه نصیر در تاریخ رجال علم و ادب شهرت فراوانی دارد، از این اثر به عنوان یکی از تالیفات مشهور وی یاد کرد که جنبه اخلاقی و عرفانی دارد و در شش باب به رشته تحریر در آمده است که به جز آخرین باب، سایر باب‌ها هریک در شش فصل مسایل اخلاقی، عرفانی و سیر و سلوک را عنوان می‌کنند. 

عضو هیات علمی انجمن تاریخ حوزه با بیان این که خواجه نصیر به در خواست وزیر دانشمند زمانه‌اش «خواجه شمس‌الدین محمد جوینی» این کتاب را نوشت، گفت: ‌با وجود آن‌که این اثر چندین بار در ایران و هندوستان چاپ و منتشر شده است، با تصحیح نسخه‌ای از آن و تقریر پانوشت‌هایی در توضیح برخی از مطالب، کوشیدم کار جدیدی ارایه کنم.

قرار است این نسخه را جامعه‌المصطفی قم به زودی منتشر کند

شایان ذکر است که استاد دینانی در کلاس های خود این اثر را نماینده واقعی اخلاق اسلامی و اخلاق بر اساس عدالت  در مقابل اخلاق ناصری که بر اساس اعتدال یونانی نوشته شده دانسته است. این کتاب خوب متاسفانه سالهاست که در بازار کتاب موجود نیست.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • انتشار تصحیح «اوصاف الاشراف» در سیر و سلوک عارفانه
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.