موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

شعر در تمامي لحظات انقلاب اسلامي حضور فعال داشت

23 بهمن 1391 14:02 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
شعر در تمامي لحظات انقلاب اسلامي حضور فعال داشت

مصطفي محدثي خراساني گفت: تنها هنري كه پيش و پس از انقلاب اسلامي همواره با آن همراهي كرد و در تمامي لحظات حضور فعال داشت،‌ شعر بود.
 اين شاعر ادامه داد: دليل اصلي حضور گسترده شعر در زمينه انقلاب اسلامي و نيز دفاع مقدس بي‌نياز بودن آن به مقدمات و ابزار مادي است. شعر به صورت خلق‌الساعه به ذهن شاعر مي‌آيد و مي‌تواند تأثيرگذار باشد. 
محدثي خراساني با بيان اين‌كه ظرفيت‌هاي انقلاب اسلامي بيش از آن است كه هنرها به آن پرداخته‌اند، افزود: شاعران بيش از ديگر هنرمندان در اين زمينه فعاليت كرده و علاوه بر ترويج آرمان‌هاي انقلاب اسلامي، در نهادينه كردن و انتقال آن به نسل پس از خود نيز كوشيده‌اند. 
وي با تأكيد بر اين‌كه ميان هنر انقلاب اسلامي و هنر دفاع مقدس تفاوتي وجود ندارد، گفت: مبارزه با ظلم، دفاع از محرومان و ترويج عدالت همگي از اهداف و آرمان‌هايي بودند كه در اين دو اتفاق بزرگ تاريخي كشور ما مشترك بودند. در نتيجه، پرداختن به هر يك از اين دو رويداد، توجه به ديگري نيز محسوب مي‌شود. 

محدثي خراساني ادامه داد: يكي از دلايل پرداختن بيشتر به دفاع مقدس در شعر اين است كه تعداد شاعران برآمده در زمان جنگ تحميلي بيشتر از شاعران زمان انقلاب بود. در زمان پيروزي انقلاب اسلامي فقط چند شاعر پيشكسوت حضور داشتند، اما در سال‌هاي نخست جنگ تحميلي، چند شاعر جوان و توانا مانند قيصر امين‌پور و سيدحسن حسيني پرورش يافتند كه در اين زمينه بسيار موفق عمل كردند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • شعر در تمامي لحظات انقلاب اسلامي حضور فعال داشت
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.