موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

رضا اسماعیلی «مرثیه‌خوان» را آمادۀ انتشار کرده است

23 بهمن 1391 14:06 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 4 با 2 رای
رضا اسماعیلی «مرثیه‌خوان» را آمادۀ انتشار کرده است

رضا اسماعیلی، شاعر و پژوهشگر مجموعه‌ای از سروده‌های آیینی‌اش با عنوان «مرثیه‌خوان» را آماده انتشار کرده است. وی  گفت که در این مجموعه سعی داشته تحریف‌ها و خرافاتی را که در قالب شعر به این حوزه وارد شده مرور و تحلیل کند.
اسماعیلی درباره این مجموعه گفت: این مجموعه رباعی دربرگیرنده بیش از 100 رباعی آیینی است که صفحه‌بندی‌ و ویرایش آن به پایان رسیده است. 
وی تاکید کرد: رباعی‌های این مجموعه در حقیقت رویکرد جدیدی در فضای شعر آیینی هستند که از خلال آن‌ها به نوعی سعی داشتم تا شعر آیینی را آسیب‌شناسی کنم. 
این شاعر ادامه داد: در حقیقت در این رباعی‌ها به تحریف‌ها و خرافاتی که در قالب شعر به این حوزه وارد شده است، پرداخته‌ام و زبان ادبیات در این‌جا دریچه‌ای برای آسیب‌شناسی شعر آيینی بوده است. 
وی در پایان یادآور شد: عنوان فعلی این اثر «مرثیه‌خوان» است. با انتخاب این عنوان سعی داشته‌ام نشان دهم که مخاطبان اصلی من در این شعرها مداحان و شاعران اهل بیت(ع) هستند. 
اسماعیلی گفت که هنوز ناشر مشخصی برای این مجموعه در نظر نگرفته است و احتمالا سال آینده این کتاب را به دست چاپ می‌سپارد.
اسماعیلی متولد سال ۱۳۳۹ در محله هفت‌چنار تهران است. وی در مقطع راهنمایی به‌صورت غیرحرفه‌ای شعر نیمایی می‌سرود اما پس از انقلاب به صورت حرفه‌ای و با انتشار اشعار و نقدهای متنوع به همکاری با نشریات و روزنامه‌ها پرداخت. 

نخستین اثر او یک مثنوی بلند درباره حادثه ۱۹ دی شهر قم بود که در نشریه «عروة‌الوثقی» چاپ شد. اسماعیلی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته علوم اجتماعی از دانشگاه علامه طباطبایی است.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • رضا اسماعیلی «مرثیه‌خوان» را آمادۀ انتشار کرده است
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.