موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

گردهمایی شاعران آیینی به بهانه بزرگداشت «شاهرخ اورامی»

24 بهمن 1391 19:40 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 3.5 با 2 رای
گردهمایی شاعران آیینی به بهانه بزرگداشت «شاهرخ اورامی»

مراسم بزرگداشت «شاهرخ اورامی» شاعر آیینی اهل سنت استان كردستان 30 بهمن ماه با حضور شاعران و پژوهشگران ادبی كشور در حوزه هنری برگزار می شود.
این مراسم روز دوشنبه 30 بهمن از ساعت 15 تا 17 در تالار مهر حوزه هنری با شعرخوانی و سخنرانی عده ای از شاعران و صاحب نظران ادبیات آیینی كشور برپا خواهد شد.
«شاهرخ اورامی» هنرمند و شاعر نامدار كردستانی متخلص به ماموستا اهون متولد 1332 شهرستان سنندج و یكی از عاشقان ادبیات كردی و فارسی بود.
اورامی همچنین از جمله شاعران اهل سنت بود كه عشق عمیقی به امام علی(ع) و خاندان پیامبر(ص) داشت و به هر بهانه ای در وصف امیرالمومنین(ع) و فرزندانشان شعر می سرود.
این شاعر آئینی كه از شاعران آیینی فعال مرتبط با حوزه هنری بود بارها و بارها در جشنواره ها و كنگره های ادبی مختلف برگزیده شده و مورد تقدیر قرار گرفت.
اورامی امسال از مهمانان ویژه سومین همایش بین المللی باران غدیر بود كه در اختتامیه این همایش با صدایی رسا و هیجان انگیز تركیب بند بلندی از سروده هایش در وصف حضرت امیر المومنین(ع) قرائت كرد و موجب وجد و شعف حاضران شد.
این شاعر اهل سنت بارها تاكید كرده بود كه هیچ مسلمانی نمی تواند به پیامبر(ص) ایمان داشته باشد و دلبسته و شیفته و معتقد به امامت امام علی(ع) و فرزندان بزرگوار ایشان نباشد.
از آثار این شاعر كشورمان می توان به «تولای علی(ع) در فرهنگ كردهای اهل سنت جهان»، «شعاع مهر حسین(ع)»، «دیوان شعر كردی فاطمی و علوی»، «تولای حسین(ع) در ادب اهل تسنن»، «مهر رضوی(ع) در آئینه ادبای كرد» و «ترا من دوست دارم» اشاره كرد.

شاهرخ اورامی پس از عمری فعالیت در عرصه ادبیات آیینی كشور و تلاش برای وحدت بخشیدن بین ادیبان اهل سنت و تشیع، 21 دی ماه سال جاری در سن 59 سالگی به دلیل ایست قلبی در بیمارستان توحید سنندج درگذشت.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • گردهمایی شاعران آیینی به بهانه بزرگداشت «شاهرخ اورامی»
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.