موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu
پیشنهاد طراحی لباس هایی تازه بر اساس سنتهای ما در بزرگداشت اورامی

اورامی با حفظ پوشش كُردی درس پاسداشت هویت ملی داد

02 اسفند 1391 03:38 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 5 با 1 رای
اورامی با حفظ پوشش كُردی درس پاسداشت هویت ملی داد
به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری،  علی محمد مودب شاعر و مدیر موسسه شهرستان ادب در آیین نكوداشت شاهرخ اورامی شاعر آیینی اهل سنت استان كردستان اظهار كرد: اورامی از شاعرانی بود كه دلسپردگی به میهن و ملت و مردم به خوبی در او قابل تشخیص بود.

وی ادامه داد: یكی از نشانه های این دلسپردگی به ملیت، نوع پوش ایشان بود كه همواره در جلسات مختلف با لباس كردی حاضر می شد و به كرد بودن خود افتخار می كرد.

مودب افزود: حفظ پوشش كردی از سوی شاعری مانند اورامی یك حركت ارزشمند بود؛ حركتی كه خود، شعر بود و می تواند به عنوان یك حركت جدی فرهنگی برای پاسداشت داشته های خودمان محسوب شود.

این شاعر با بیان اینكه در تاریخ ما زمانی با زور لباس سنتی مان را از تن ما درآورده و لباس دیگری به تن ما كردند، افزود: این كه در این روزگار شاعری لباس سنتی خود را می پوشد بسیار مهم و ارزنده است می تواند درس پاسداشت هویت به ما بدهد.

مودب در پایان پیشنهاد كرد كه هنرمندان طراح با تكیه بر سنت های اصیل ما پوشاك نوینی طراحی كنند تا ما كم كم از این تقلید صرف در پوشش فاصله بگیریم. این شاعر شناخته شده در پایان ابیاتی از سروده هایش را قرائت كرده و به روح شاهرخ اورامی تقدیم نمود.

کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • اورامی با حفظ پوشش كُردی درس پاسداشت هویت ملی داد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.