موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

جایزه جشنواره غنی‌پور اعلام شد

02 اسفند 1391 14:59 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
جایزه جشنواره غنی‌پور اعلام شد

دبیرخانه دوازدهمین جشنواره کتاب سال شهید غنی‌پور میزان جایزه نقدی آثار برگزیده و شایسته‌تقدیر این جشنواره را اعلام کرد.

بر اساس اعلام دبیرخانه دوازدهمین دوره جشنواره ادبی شهید غنی‌پور، نویسندگان برگزیده بخش‌های مختلف جشنواره دوازدهم، علاوه بر لوح یادبود شهید غنی‌پور، مبلغ بیست‌میلیون ریال و نویسندگان شایسته تقدیر، ده میلیون ریال جایزه نقدی دریافت می‌کنند.

تاکنون یازده دوره از جشنواره شهید غنی‌پور برگزار شده و نویسندگان برگزیده آن در ادوار مختلف، بر اساس بضاعت صندوق شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه(ع) جایزه دریافت کرده‌اند. از آن‌جا که جشنواره ادبی شهید غنی‌پور، یک جشنواره مردمی است و بودجه مشخص و تعریف شده ندارد، جایزه‌های خود را نیز بر اساس بضاعت و بودجه خود تعیین می‌کند و دبیرخانه دوازدهمین جشنواره غنی‌پور نیز بر همین مبنا، میزان جوایز نقدی را مشخص کرده است.
اصلی‌ترین ویژگی جشنواره شهید حبیب غنی‌پور، استقلال آن است و در تمام ادوار گذشته به کمک‌های مردمی، سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی تکیه کرده است؛ بر این اساس میزان و نوع جوایز آن در ادوار مختلف، متغیر بوده است؛ به طوری در دوره‌هایی، از نویسندگان برگزیده و شایسته تقدیر خود با لوح تقدیر و چفیه تجلیل کرده است. 
محمد ناصری، دبیر دوازدهمین جشنواره شهید غنی‌پور نیز در نشست خبری این جشنواره که حدود دو هفته قبل برگزار شد، اذعان کرد ممکن است اهدای جایزه به برگزیدگان، تعطیل شود؛ اما خود جایزه به هیچ‌وجه تعطیل نمی‌شود، چرا که به نام مسجد جوادالائمه(ع) و شهید حبیب غنی‌پور تقدس یافته و تقدس مسجد و شهید، تعطیل بردار نیست. 
شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه(ع) که بانیان جشنواره شهید غنی‌پور و اداره‌کنندگان آن هستند، هر سال در بدو شکل‌گیری دبیرخانه این جشنواره رسما اعلام می‌کنند که دستمزد داوران و میزان جایزه شهید غنی‌پور مشخص نیست و نویسندگان و ناشران نیز با آگاهی از همین مساله با جشنواره همکاری می کنند. در ادوار مختلف، به کرات پیش آمده که داوران، حق‌الزحمه خود و برگزیدگان، جوایز خود را به جشنواره عودت داده‌اند تا پشتوانه جشنواره‌های آتی باشد. کم نبوده‌اند نویسندگانی که پس از برگزیده شدن اعلام کرده‌اند، نفس تایید آثارشان  از سوی شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه(ع) برایشان ارزشمند است و جایزه نقدی جشنواره را به آن عودت داده‌اند.

دوازدهمین جشنواره شهید غنی‌پور به رسم اداوار گذشته مقارن با روزهایی که سالگرد شهادت شهید غنی‌پوراست برگزار می شود. این مراسم امسال برابر اعلام دبیرخانه جشنواره  ـ 14 اسفند ـ ساعت 15:30 در تالار سوره مهر حوزه هنری، با معرفی آثار برگزیده و شایسته‌تقدیر، به کار خود پایان می‌دهد.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • جایزه جشنواره غنی‌پور اعلام شد
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.