موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

دوازدهمین دوره انتخاب كتاب سال شهید غنی پور برگزار می شود

06 اسفند 1391 15:50 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
دوازدهمین دوره انتخاب كتاب سال شهید غنی پور برگزار می شود


جایزه كتاب سال شهید حبیب غنی پور كه به دوازدهمین دوره خود رسیده است، عصر دوشنبه 14 اسفند ساعت 15 تا 18 در تالار سوره حوزه هنری برگزار می شود. 
تاكنون یازده دوره از جشنواره شهید غنی‌پور برگزار شده و نویسندگان برگزیده آن در ادوار مختلف، بر اساس بضاعت صندوق شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه(ع) جایزه دریافت كرده‌اند. از آن‌جا كه جشنواره ادبی شهید غنی‌پور، یك جشنواره مردمی است و بودجه مشخص و تعریف شده ندارد، جایزه‌های خود را نیز بر اساس بضاعت و بودجه خود تعیین می‌كند و دبیرخانه دوازدهمین جشنواره غنی‌پور نیز بر همین مبنا، میزان جوایز نقدی را مشخص كرده است.
 اصلی‌ترین ویژگی جشنواره شهید حبیب غنی‌پور، استقلال آن است و در تمام ادوار گذشته به كمك‌های مردمی، سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی تكیه كرده است؛ بر این اساس میزان و نوع جوایز آن در ادوار مختلف، متغیر بوده است؛ به طوری در دوره‌هایی، از نویسندگان برگزیده و شایسته تقدیر خود با لوح تقدیر و چفیه تجلیل كرده است. 
شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه(ع) كه بانیان جشنواره شهید غنی‌پور و اداره‌كنندگان آن هستند، هر سال در بدو شكل‌گیری دبیرخانه این جشنواره رسما اعلام می‌كنند كه دستمزد داوران و میزان جایزه شهید غنی‌پور مشخص نیست و نویسندگان و ناشران نیز با آگاهی از همین مساله با جشنواره همكاری می كنند. در ادوار مختلف، به كرات پیش آمده كه داوران، حق‌الزحمه خود و برگزیدگان، جوایز خود را به جشنواره عودت داده‌اند تا پشتوانه جشنواره‌های آتی باشد.

دوازدهمین جشنواره شهید غنی‌پور به رسم اداوار گذشته مقارن با روزهایی كه سالگرد شهادت شهید غنی‌پوراست برگزار می شود. این مراسم امسال برابر اعلام دبیرخانه جشنواره  ـ 14 اسفند ـ ساعت 15:30 در تالار سوره مهر حوزه هنری، با معرفی آثار برگزیده و شایسته‌تقدیر، به كار خود پایان می‌دهد.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • دوازدهمین دوره انتخاب كتاب سال شهید غنی پور برگزار می شود
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.