موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

همه فکر می‌کنند نان مذهبی‌نویس‌ها در روغن است

07 اسفند 1391 15:52 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: با 0 رای
همه فکر می‌کنند نان مذهبی‌نویس‌ها در روغن است

زهرا زواریان می‌گوید، پس از 5 سال کش و قوس توانسته به تازگی داستان زندگی یکی از فرشتگان الهی به نام «فُطرس» را در قالب یک اثر داستانی برای نوجوانان منتشر کند.
زهرا زواریان از انتشار اثر تازه‌ای از خود با عنوان «بهشت را زینت کنیم» خبر داد و گفت: این کتاب که سرانجام پس از 5 سال از سوی نشر منادی تربیت منتشر شده است، داستان زندگی یک فرشته آسمانی به نام فُطرس است که با وجود تقرب به درگاه الهی، به جزیره‌ای روی زمین تبعید می‌شود و سال‌های سال با وضعیت بسیار بدی روی این جزیره زندگی می‌کند تا اینکه سرانجام نجات پیدا می‌کند.
وی افزود: این کتاب شرح زندگی، تبعید و نجات پیدا کردن این فرشته الهی است که به صورت داستانی و برای مخاطب نوجوان روایت شده است.
زواریان در ادامه با اشاره به چند سال معطل ماندن انتشار این کتاب توسط ناشر افزود: کتاب پس از تحویل به ناشر به دلیل سوء مدیریت این نشر دولتی تا سه سال اساساً برای دریافت مجوز نشر به اداره کتاب فرستاده شد و انگار چاپ آن فراموش شده بود. پس از آن هم اداره کتاب برای صدور مجوز مرا در وضعیتی عجیب قرار داد.
این نویسنده افزود: بررس کتاب من اظهار می‌کرد که نظر وزارت ارشاد بر این است که این داستان از پایه اشتباه است و سندیت ندارد، اما من با نظر آنها مخالفم، ولی معتقدم متن شما باید اصلاح شود. البته من با انجام این اصلاحات مقاومت کردم و در نهایت بررسی کننده کتاب از من منابعی که برای نوشتن کتاب استفاده کرده بودم را خواست. پس از ارائه منابع دوباره از من خواست تا منابع غیرفارسی درباره این داستان را نیز به او ارائه دهم و پس از این ماجرا در نهایت مجوز کتاب من صادر شد.
به گفته زواریان، انتشار این کتاب پس از دریافت مجوز هم با مدتی تاخیر روبرو شد و این در حالی است که ناشر حق‌التالیف این اثر را نیز به صورت علی‌الحساب به او پرداخت کرده است.
این نویسنده در ادامه به کتاب دیگری از خود با عنوان «کودکی که مثل پاره ماه بود» اشاره کرد و گفت: این کتاب 8 سالی است که در دست همین ناشر در انتظار انتشار مانده و یکی از 14 عنوان کتابی است که با موضوع زندگینامه داستانی ائمه (ع) در دست این موسسه برای انتشار باقی مانده است.

زواریان ادامه داد: به طور معمول همه فکر می‌کنند که نان نویسنده‌های مذهبی در روغن است، اما کسی از وضعیت پرداخت و یا نوع برخورد ناشران با ما خبر ندارد و همین موضوع نویسنده‌های مذهبی را دلسرد می‌کند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • همه فکر می‌کنند نان مذهبی‌نویس‌ها در روغن است
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.