موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب
Menu

نسخۀ صوتی «یک عاشقانه‌ی آرام» تا نوروز می‌آید

16 اسفند 1391 18:03 | 0 نظر
Article Rating | امتیاز: 2 با 1 رای
نسخۀ صوتی «یک عاشقانه‌ی آرام» تا نوروز می‌آید
 
پیام دهکردی از پایان مراحل گویاسازی «یک عاشقانه‌ی آرام» نادر ابراهیمی و انتشار آن تا نوروز خبر داد.
این هنرمند در توضیحی درباره‌ی روند گویاسازی«یک عاشقانه‌ی آرام» به خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در این اثر که تا عید به کتاب‌فروشی‌ها می‌آید، سعی کرده‌ام بیش‌ترین وفاداری را به متن کتاب «یک عاشقانه‌ی آرام» مرحوم نادر ابراهیمی داشته باشم. البته به صورت خیلی ظریف و نرم سعی کرد‌ه‌ام خوانش خود را با تأکید و اندکی تغییرات در لحن در اجرا بگنجانم و به این شکل متن را برای خواننده امروزی‌تر کنم.
این بازیگر تئاتر با بیان این‌که در این اثر متن تغییری نکرده است،‌ اظهار کرد: با توجه به این‌که در کتاب کاراکترهای مختلفی وجود دارد و کارگردان چنین کارهایی می‌تواند برای هر کاراکتر داستان از یک صدا استفاده کند، اما من بعد از مدت‌ها به یک نتیجه پرخطر و پرریسک رسیدم و آن این بود که به جای همه کاراکترها خودم صحبت کنم که نهایتا هم این ریسک را کردم و کار انجام شد و فکر می‌کنم کار متفاوتی از آب درآمده است.
دهکردی در ادامه افزود: زمان کل کار هشت ساعت و نیم شده است که من سعی کرده‌ام در آن از تیپ‌سازی‌ها و صداسازی‌های کلیشه‌یی بپرهیزم تا اثر برای مخاطب ملال‌آور نشود. همین کار بود که باعث شد مدت زمانی که صرف تمرین و انجام این کار ‌می‌کنم، حدود یک سال و نیم طول بکشد.
او در ادامه اظهار کرد: نقطه‌ی قوت اجرای کتاب «یک عاشقانه‌ی آرام» این است که در آن سعی نکرده‌ام صداگذاری کنم؛ بلکه سعی کرده‌ام خودم با نوعی رفتار ظریف به جای تمام کاراکترها با اندک تفاوتی صحبت کنم که مخاطب تفاوت‌ها را دریابد و در عین حال نیز بداند که به جای تمام کاراکترها، پیام دهکردی صحبت می‌کند.
او درباره‌ی دیگر عوامل این اثر بیان کرد: بخشی از ماجرای خلق این اثر به دیگر عوامل کار بستگی داشت. چنان‌که بر اساس خوانشی که از کتاب داشتم، کریستف رضاعی را مناسب‌ترین فردی دیدم که می‌توانست برای آن آهنگ‌سازی کند و فکر می‌کنم کاری هم که او در این اثر انجام داده‌، بسیار متفاوت،‌ نو و جسورانه است. گرافیک و طراحی این اثر را نیز ساعد مشکی که یکی از صاحب‌نام‌ترین و آشناترین هنرمندان گرافیک است، انجام داده است.
دهکردی در ادامه با بیان این‌که سعی کرده‌ایم اثری درخور شأن نادر ابراهیمی خلق شود، اظهار کرد: کتاب «یک عاشقانه‌ی آرام» تا به حال 25 بار تجدید چاپ شده و این باعث سنگین شدن مسؤولیت ما در قبال اثر است. ما نیز تمام تلاش‌مان را کرده‌ایم تا این اثر به شکل مطلوب به مخاطب برسد.
او در پایان، حضور همسر نادر ابراهیمی و همراهی‌اش در مراحل انجام کار و همچنین بازبینی اثر را از موهبت‌های انجام این کار عنوان کرد.

به گفته ی دهکردی، این کتاب قرار است از سوی انتشارات نوین کتاب گویا تا نوروز به کتاب‌فروشی‌ها راه پیدا کند.


کانال شهرستان ادب در پیام رسان ایتا کانال بله شهرستان ادب کانال تلگرام شهرستان ادب
تصاویر پیوست
  • نسخۀ صوتی «یک عاشقانه‌ی آرام» تا نوروز می‌آید
امتیاز دهید:
نظرات

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.